جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید  رضوی اردکانی

حوزه/ تولیت مدرسه اهل بیت(ع) شیراز با بیان این که حرکت به سمت کربلا حرکت به سوی نور، پاکی ها و فضائل اخلاقی است، گفت: مردم به صورت خودجوش و براساس انگیزه ایمانی به سمت کربلا حرکت می کنند.

 حجت الاسلام سید  رضوی اردکانی، درگفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز، اربعین را یک حادثه تاریخی بیان کرد و افزود: بعد از واقعه عاشورا جابربن عبدالله انصاری همراه با شاگردش از مدینه رهسپار عراق شد و روز بیستم صفر به کربلا رسیدند که زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) یادگار او است.

وی با بیان اینکه اربعین نه تنها در دین مبین اسلام بلکه در ادیان دیگر نیز بیان شده است، تصریح کرد: در قرآن کریم به اربعین حضرت موسی(ع) نیز اشاره شده است آنجایی که می فرماید: «و با موسى سى شب وعده كرديم و آن را به ده شب ديگر كامل كرديم و وعده پروردگارش چهل شب تمام شد» نشان از اهمیت اربعین است.

تولیت مدرسه اهل بیت(ع) شیراز با اشاره به این که مردم بدون در نظر گرفتن تهدیدات گروه داعش  و کمبود امکانات، سختی های این سفر را به جان می خرند، خاطر نشان کرد: مردم با عشق، شوق و ذوق زیادی در پیاده روی اربعین حضور پیاده می کنند که این پیاده روی حرکت به سوی نور و پشت به تاریکی ها است.

حجت الاسلام رضوی اردکانی با بیان این که پیاده روی اربعین یک مانور عظیم بر علیه باطل و یک ایستادگی در برابر ظلم و جوراست، تصریح کرد: در پیاده روی اربعین نه تنها مسلمانان و شیعیان حضور دارند بلکه از ادیان الهی دیگر نیز دراین همایش عظیم حضور چشمگیری دارند.

عضو جامعه روحانیت شیراز افزود: همه دل های پاک بدون اجبار و الزام و با شوق، ذوق و عشق دراین همایش حضور پیدا می کنند که علاوه بر جنبه های عاطفی، جنبه های عقلی نیز که همان بعیت با حق و مبارزه باطل است، در این همایش به چشم می خورد.

امام جمعه موقت شیراز با تاکید بر این که باطل  ماندگار نیست و به زیاله دان تاریخ می پیوندد، گفت: همانطور که یزید و یزیدیان وصدام نابود و از یادها محو شدند، قطعا گروه تکفیری تروریستی داعش، آل سعود، وهابیت و سرمداران کفر نیز از یادها محو خواهند شد و به زباله دان تاریخ می پیوندند.

انتهای پیام 313/44

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha