جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسوی- مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه زیارت کربلا در اربعین تنها طی طریق نیست گفت: زیارت کربلا در اربعین طی طریقت در مسیر شریعت برای دستیابی به اکملیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه حجت الاسلام و المسلمین موسوی در مراسم بدرقه طلابی که عازم پیاده روی اربعین حسینی بودند عنوان داشت: اربعین حسینی طی طریقتی در مسیر شریعت است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه اظهار داشت: پیاده روی اربعین با وجود خطرات و مشکلات فراوان، با مسافت طولانی و گرما و سرما و همچنین خطرات جانی و حمله تروریست ها بازهم به صورت میلیونی و خیل عظیم زوار صورت می پذیرد و این جاذبه حسینی و عشق و ارادت مسلمانان به ائمه اطهار علیهم السلام را نشان می دهد.

این استاد حوزه در ادامه افزود: پیاده روی اربعین بی نظیر ترین پیاده روی در جهان است لذا رسانه های ملی و جهانی باید این اجتماع گسترده مسلمانان را به تمام جهان مخابره کنند و ثبت جهانی شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ابراز داشت: هر قدمی که در پیاده روی اربعین برداشته می شود ثوابی در پرونده ثبت شده و گناهی از پرونده اعمال حذف می شود و همچنین یک درجه به درجات انسان ها افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: زائران سیدالشهدا (ع) دارای عشقی حسینی هستند که جاذبه ولایی این پیاده روی زوار این حضرت را از اقصی نقاط جهان به دور حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) گردخود آورده است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: زائران حضرت سیدالشهدا (ع) خستگی ناپذیر، شکست ناپذیر و از هیچ خطر و ترسی بیمی ندارند لذا زیارت کربلا در اربعین تنها طی طریقت نیست بلکه طی طریقت در مسیر شریعت برای دستیابی به اکملیت است.

این استاد حوزه در ادامه افزود: طی طریقت در مسیر امامت برای رسیدن به مقام فائزیت است و زائر در حال طی طریق از مقام صالحیت بوده و به مقام مصلحیت دست می یابد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در پایان اظهار داشت: مصلح یعنی مبلغ دین با اعمال و رفتار، اصلاح گر، احیاگر شعائر دین و نوع اتم مصلح بر مبنای قرآن کریم "کونوا دعاۀ الناس بغیر السنتکم" است که این مهم توسط زائر اربعین حسینی صورت می پذیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha