جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیرکل تبلیغات اسلامی

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین نماد وحدت و بصیرت پیروان اسلام ناب محمدی (ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی ،امروز طی سخنانی به مناسبت اربعین، بابیان اینکه یکی از اعدای که در اسلام از قداست و عنایت ویژه‌ای برخوردار است عدد اربعین است اظهار کرد: در روایتی قدسی می‌فرماید خمَّرتُ طینةَ آدم بیدیَّ اربعینَ صباحآ، گِل آدم را به دست خویش در چهل روز سرشتم.

وی تصریح کرد: در خصوص اربعین روایات مختلفی از پیامبر اکرم (ص) و سایر امامان معصوم (ع) که نشان از جایگاه ویژه این عدد در اسلام دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره جایگاه ویژه حضرت امام حسین (ع) در بین امامان معصوم (ع) گفت: در سیره ائمه معصومین (ع) برای شهادت امام حسین (ع) و اربعین آن حضرت توجه ویژه‌ای صورت گرفته است تا جایی که از زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین به‌عنوان یکی از نشانه‌های مؤمن یاد می‌شود.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی بابیان اینکه تمام امور مربوط به امام حسین (ع) استثنایی است گفت: این موضوع را می‌توان در ابتلا و امتحان، ظلم بی‌مانند، صبر و پایداری و ... امام حسین (ع) مشاهده کرد.

وی با اشاره به منحصربه‌فرد بودن قیام امام حسین (ع) افزود: این منحصر به فرد بودن و دستور ائمه معصومین (ع) باعث شده است که مراسم‌ مربوط به امام حسین (ع) از رونق و جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

این محقق حوزوی با اشاره به حضور گسترده ارادتمندان به آن حضرت در مراسم پیاده‌روی اربعین گفت: حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین نماد وحدت و بصیرت پیروان اسلام ناب محمدی (ص) است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha