چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه / معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، حضور روحانیت در دستگاه تعلیم و تربیت را فرصت مناسبی برای تعمیق باورهای دینی در مهم ترین دستگاه آموزشی کشور دانست و گفت: باید نقش تلاش تا حضور نقش‌آفرین این قشر ارزنده جامعه در سطح آموزش و پرورش پر رنگ‌تر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نقش روحانیت در تعمیق باورهای دینی در جامعه به ویژه نسل جوان جامعه، خواستار فراهم شدن زمینه برای حضور بیشتر روحانیان در مدارس شد.

وی با اشاره به این که حضور روحانی در مدرسه و ارتباط تنگاتنگ با دانش آموزان از بسیاری آسیب های فرهنگی و اجتماعی در میان نسل جوان جامعه می کاهد، ادامه داد: آموزش و پرورش باید از توانمندی های حوزه های علمیه در این بخش بیشتر استفاده کند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که تبلیغ آموزه های دینی باید از سطوح پایین در مدارس آموزش داده شود، تصریح کرد: توجه به ارزش های دینی در مدارس موجب تعمیق باورهای دینی در نسل جوان جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به این که امروز دانش آموزان و نسل جوان جامعه ما در معرض هجمه های گسترده دشمنان قرار دارند، افزود: اگر بخواهیم در برابر این موج تبلیغات غیر دینی منفعلانه عمل کنیم به حتم دشمن به اهداف و برنامه های خود که همان زدودن هویت دینی نسل جوان ما است دست خواهد یافت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز آموزش و پرورش برای ترویج مبانی دینی در میان دانش آموزان نیازمند بهره گیری از توان و ظرفیت حوزه های علمیه است، تصریح کرد: حوزه و روحانیت بازوی توانمند دستگاه تعلیم و تربیت جهت پرورش نسلی دیندار و ارزشی هستند.

وی با اشاره به این که آموزش کشور باید با علم و معرفت توأم شود، تصریح کرد: اگر خروجی مراکز آموزشی ما توأم با پرورش دینی باشد به حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود. 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب از مدارس فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: در چنین شرایطی باید با آگاهی بخشی و ترویج مبانی و احکام متعالی دینی در میان نوجوانان و جوانان آنها را در مسیر حق راهنمایی کنیم.

وی با اشاره به این که حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف همواره سبب هراس دشمنان نظام اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: دشمن همواره سعی در تخریب جایگاه این قشر تأثیر‌گذار جامعه را داشته است.

حجت الاسلام صادقی حضور روحانیت در دستگاه تعلیم و تربیت را فرصت مناسبی برای تعمیق باورهای دینی در مهم ترین دستگاه آموزشی کشور دانست و تصریح کرد: باید نقش تلاش تا حضور نقش‌آفرین این قشر ارزنده جامعه در سطح آموزش و پرورش پر رنگ‌تر شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha