جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم «آشنایی با همسایه مسلمان» در  مسجد سچومبورگ

حوزه/ مرکز اسلامی میدوست در منطقه سچومبورگ در شمال غربی شیکاگو، روز شنبه برای نخستین بار روز درهای باز و مراسم «آشنایی با همسایه مسلمان» برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از dailyherald، مرکز اسلامی میدوست در منطقه سچومبورگ در شمال غربی شیکاگو، شنبه هفته آینده مراسم روز درهای باز مسجد و «آشنایی با همسایه مسلمان» برگزار می‌کند. هدف از برگزاری روز درهای باز در مراکز اسلامی و مساجد غرب، آشنایی غیرمسلمانان با فرهنگ اسلامی و ایجاد رابطه میان مسلمان و غیرمسلمانان جامعه است.

در این روز اهالی غیرمسلمان منطقه سچومبورگ، از قسمت‌های مختلف مرکز اسلامی بازدید خواهند کرد.

سلمان فیض یکی از اعضای هیات مدیره مرکز اسلامی میدوست می‌گوید: این نخستین باری است که مسجد ما چنین مراسمی برگزار می‌کند و امیدواریم از این طریق بتوانیم رابطه دوستی و نزدیکی با اعضای جامعه برقرار کنیم.

آشنایی با اسلام توسط رسانه‌ها و افراد فاقد صلاحیت

فیض افزود: ما در دوره و زمانه بی‌سابقه‌ای قرار داریم که مسلمانان و اعتقادات آن‌ها توسط رسانه‌ها و افراد فاقد صلاحیت ارائه شده‌اند. و این مسئله مشکلات و دشواری‌های زیادی برای جامعه اسلامی به وجود آورده است.

فیض در ادامه گفت: کسانی که در این مراسم شرکت می‌کنند می‌توانند با ویژگی‌های مسجد و برنامه‌های داخلی آن آشنا شده، درباره باورهای اسلامی از جمله قوانین شریعت و وضعیت زنان در جامعه اسلامی اطلاعات کسب کرده، سئوالاتشان را درباره اسلام پرسیده و در کنار مسلمانان میهمان صرف ناهار شوند.

فیاض در رابطه با فضای کنونی جامعه آمریکا، خصوصا پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور این کشور می‌گوید: علی‌رغم نگرانی‌ها درباره گسترش اسلام‌هراسی در جامعه، اعضای مسجد از سوی جامعه حمایت بی‌سابقه‌ای دریافت می‌کنند. قبل از انتخابات تنها 6-8 نفر برای شرکت در روز درهای باز مسجد ثبت نام کرده بودند اما پس از انتخابات تعداد این افراد به تقریبا 90 نفر از جمله اعضای دولت و افراد تحصیل کرده رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha