جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قانعی

کارشناس فضای مجازی در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد بانوان طلبه را به تحقیق بیشتر در زمینه «آینده پژوهی فضای سایبر» فراخواند و گفت: مشکل اساسی ما این است که خیلی ها هنوز فضای مجازی را باور ندارند و لذا قادر به پذیرش آن و در نتیجه فعالیت سازنده در آن نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزارش «حوزه» از یزد؛ امین قانعی کارشناس فضای مجازی، طی مراسمی در مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کار جهادی در فضای مجازی اظهار کرد: در حال حاضر حداقل 70درصد از مردم ایران درگیر فضاهای مجازی هستند به طوری که شبکه اجتماعی تلگرام بیشترین استفاده کنندگان را در استان ما و در سطح کشور دارد.

وی ممانعت از حضور افراد در فضای مجازی را دور از ذهن خواند و افزود: نمی‌شود به دیگران گفت که از فضاهای مجازی استفاده نکنند بلکه باید به آن‌ها یاد داد که مواظب باشند در لغزشگاه‌های این فضا سقوط نکنند  و کناره گیری قشر مذهبی از این فضا راه را برای حضور افراد خبیث فراهم می آورد.

این کارشناس و فعال فضای مجازی یزد ادامه داد: برای این‌ که از این خطرات مصون باشیم باید از سواد فضای مجازی برخوردار باشیم و یکی از تعابیری که برای فضای مجازی به کار می رود رژیم مصرف آن است که نیازمند مدیریت مصرف، اموزش و راه اندازی « نهضت روشنگری» هستیم.

قانعی بانوان طلبه را به تحقیق بیشتر در زمینه «آینده پژوهی فضای سایبر» فراخواند و تصریح کرد: مشکل اساسی ما این است که خیلی ها هنوز فضای مجازی را باور ندارند و لذا قادر به پذیرش آن و در نتیجه فعالیت سازنده در آن نیستند.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: « امروز ما در یک میدان جنگ و کارزار حقیقىِ فکری قرار داریم. این کارزار فکری به ‌هیچ‌ وجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست.»ابراز کرد:  این که ایشان این جنگ را جنگ فکری می نامند به این دلیل است که خروجی این فضا بر روی فکر جوانان ما اثر می گذارد.

قانعی یاد آور شد: در سال 84 رهبر معظم انقلاب در جمع روحانیون فرمودند: «اگر وارد این میدان بشویم و آنچه را که نیاز ماست  از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی  بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.».

وی اضافه کرد: در سال 91 هم امام خامنه ای در جمع طلاب خراسان شمالی می فرمایند: « اگر (این فرصت فضای مجازی) ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد» و در جای دیگری می فرمایند: «خرمشهرها در پیش است» که این تفاوت کلام ناشی از بین رفتن فرصت هاست؛ یعنی خرمشهر به دست دشمن افتاده و ما باید آن را پس بگیریم.

این فعال فضای مجازی در خصوص تهدیدات این عرصه گفت: تهدیدات نرم افزاری به عنوان تهدیدات ذاتی و تهدیدات ناشی از کاربری نادرست مشهود است و مهمترین تهدید ذاتی نرم افزار شامل دسترسی هایی از قبیل ضبط، دوربین، دفتر تلفن و...است که در هنگام نصب به قسمتهای مختلف تلفن همراه و رایانه پیدا می کند.

قانعی تهدید ناشی از کاربری نادرست را  شامل موارد زیادی از جمله عدم انتقال پیام به صورت کامل و سوء تفاهم های زیادی دانست.


انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha