شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ الازهر در دیدار با مجلس اعلای زنان نیجریه

حوزه/ اسلام دینی است که در مورد زن به اعتدال رفتار کرده و نگاهی عادلانه به حقوق زنان درکنار مردان دارد به گونه ای که می توان تعالیم اسلام را اولین انقلاب تاریخی در مورد حقوق زنان دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته گروهی از مجلس اعلای زنان مسلمان نیجریه به همراه زنان نماینده قبایل نیجریه در راستای سفر خود به قاهره با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کردند.

الطیب در این دیدار گفت: اسلام دینی است که در مورد زن به اعتدال رفتار کرد و نگاهی عادلانه به حقوق زنان درکنار مردان دارد و در زمانی که زن از میراث محروم بود، اسلام به زن استقلال مالی دارد به گونه ای که می توان تعالیم اسلام را اولین انقلاب تاریخی در مورد حقوق زنان دانست.

وی تاکید کرد: برخی گروه های مسلح که ادعای مسلمان بودن هم دارند، این روزها زنان را به اسارت گرفته و به آنها تجاوز می کنند در حالی که این اقدام آنها بر خلاف تعالیم دین حنیف است و الازهر امروز از شما زنان نیجریه انتظار دارد که با تحریف اسلام در کشور خود توسط بوکوحرام مبارزه کنید و ماهم آماده ایم به زنان نیجریه کمک کنیم و کاروان های تبلیغی بیشتری به نیجریه ارسال کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha