پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسامه الازهری

حوزه/ روز گذشته گروهی دینی و دیپلماتیک از کشور یونان در دیدار با اسامه الازهری مشاور دینی رئیس جمهور مصر بر ضرورت گسترش روابط مصر و یونان تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته گروهی دینی و دیپلماتیک از کشور یونان با اسامه الازهری مشاور دینی رئیس جمهور مصر و استاد الازهر دیدار کردند.

الازهری در این دیدار گفت: مصر و یونان دوکشور بزرگ با تمدن هایی کهن و مشترک هستند و از سوی دیگر رهبران دینی کشورهای جهان اسلام وظیفه دارند امنیت را در جهان برقرار کنند و کشورها را حفظ کنند و ضامن کرامت انسان ها و تمدن ها باشند و با افراطی گری و تندروی و تررویسم تخریب چهره اسلام و اسلام هراسی مبارزه کنند.

وی سفر گروه دینی یونانی به قاهره را گامی جدی در راستای ساختن آینده ای درخشان میان مصر و یونان دانست و افزود: مصر روابط دوستانه ای با یونان دارد.

اعضای گروه یونانی نیز در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه الازهر در جهان اسلام و تلاش این نهاد دینی برای نشر اسلام معتدل و مبارزه با افراطی گری تاکید کردند: مصر و یونان دو کشور تمدن ساز و کهن هستند ملت های دو کشور نیز با هم دوست هستند و می توانند روابطی گسترده تر با هم داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha