جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نقی باقری - شاهین دژ

حوزه/امام جمعه شاهین دژ گفت: بی شک بقای نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون تلاش حوزویان و روحانیان است.

حجت الاسلام نقی باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، اظهار داشت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با صراحت فرمودند من سیاستمدار نبوده و انقلابی هستم بنابراین باید یک طلبه انقلابی، این مسئله مهم را مورد توجه خود قرار داده و آن را به عنوان سیاست های کلی نظام در نظر بگیرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه هم اکنون برخی معلوم نیست که به کدام حزب و گروه تعلق داشته و ولایی و انقلابی بودن آنها مشخص نیست، تصریح کرد: یک طلبه انقلابی باید موضع خود را در مقابل آنها به طور شفاف مشخص کند چون همواره مشاهده شده که هر وقت موضع فرد مشخص نشده از آن قسمت ضربه خورده چون در این صورت دشمن گمان می کند که جامعه از اهداف و آرمان خود عدول کرده است.

حجت الاسلام باقری افزود: پس در این شرایط باید حوزه و طلبه انقلابی در مقابل معضلات اجتماعی، ناهنجاری و فتنه، موضع خود را مشخص کرده و سکوت نکند چراکه سکوت در برخی مواقع بزرگترین ضربه محسوب می شود.

امام جمعه شاهین دژ تصریح کرد: در گذشته شاهد بودیم که سکوت در فتنه سبب تسلط دشمن بر مملکت و افزایش تحریم های ظالمانه استکبار جهانی شده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه طلاب حوزه علمیه همچنان در مسیر انقلاب اسلامی حرکت می کنند، بیان داشت: اما در این بین متاسفانه برخی ها نیز اسیر مادیات شده که با ایمان، دین و تقوا قابل قیاس نیست بنابراین اگر حوزه ها و طلاب به مادیات کشیده شوند، نمی توانند انقلابی شوند.

 امام جمعه شاهین دژ اظهار داشت: خوشبختانه طلاب همواره حرکت های انقلابی داشته و از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی حمایت کرده اند بنابراین بی شک بقای نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون تلاش حوزویان و روحانیان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha