سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
زینب ۸ ماهه، جوان‌ترین شهید در راهپیمایی اربعین نیجریه

حوزه/ جنبش اسلامی نیجریه با انتشار بیانیه‌ای، به شهادت رساندن زینب، نوزاد ۸ ماهه را با شلیک ۲ گلوله به سر، جنایتی نابخشودنی و غیرقابل توجیه اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از imnig.org، یکی از وحشیانه‌ترین جنایات ارتش نیجریه، کشتن زینب، طفل 8 ماهه در راهپیمایی اربعین روز دوشنبه در ایالت کانو، است.

سه روز پیش ارتش نیجریه، به شیعیان جنبش اسلامی حاضر در راهپیمایی مسالمت آمیز اربعین در شهر زاریا حمله کرده، ده‌ها تن از شیعیان را به شهادت رساندند و گفته می‌شود که بیشتر شهدا و مجروحان این فاجعه خونبار را نوجوانان و کودکان تشکیل می‌دادند.  در میان این شهدا، یک نوزاد 8 ماهه به نام زینب وجود دارد که توسط شلیک 2 گلوله به ناحیه سر توسط پلیس نیجریه به شهادت رسید.

اعضای جنبش اسلامی نیجریه با انتشار بیانیه‌ای قتل این طفل 8 ماهه را محکوم کرده و این جنایت را غیرقابل بخشایش و توجیه ناپذیر اعلام کردند.

درحالی که پلیس نیجریه مدعی است که تعداد کشته‌ها تنها 8 نفر بوده‌ است، اما اعضای جنبش نیجریه رقم شهدا را بیش از 100 نفر اعلام کرده و گفته که نیروهای پلیس پیکر بیش از 40 شهید را در بیمارستان کانو رها کرده‌اند. محل دفن سایر شهدا نیز نامعلوم است و احتمال می‌رود که نیروهای ارتش با توجه به سابقه‌ای که در سرپوش گذاشتن روی جنایاتشان دارند، قصد دفن آنان در یک گور دسته جمعی را داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha