پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شیراز با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمن گفت: فروپاشی کانون خانواده از اهداف اصلی دشمنان است .

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام احمد کاظمی راد مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شیراز در کارگاه برگزاری "تربیت مشاور خانواده مذهبی" که امروز با حضور مبلغین، حوزویان این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: اصلی ترین عاملی که به انسان برای مدیریت زمان انگیزه می دهد، اعتقاد به جایگاه مادری است.

وی افزود: بدون تردید تصور پرورش یک موجود زنده، دنیایی از انگیزه را برای مادر تولید می کند. کسانی را که در خانه شان گل و گیاه طبیعی دارند، ببینید. وقتی گل و گیاه شان به بار می نشیند و گل و میوه می دهد، نشاط و شادابی زیادی به آنان تزریق می شود.

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شیراز بیان کرد: آنها سختی های نگه داری از این گل و گیاه را به امید ثمر دهی و رشد آن تحمل می کنند، لذا حالا پرورش یک انسان که می تواند جانشین خدا روی زمین باشد، بایدچه حسی به انسان بدهد؟

حجت الاسلام کاظمی راد گفت: یکی از دلایل تحمل سختی ها از سوی انبیاء و اولیای الهی در مسیر تربیت مردم، توجه به عظمت این کار است. اگر هرچه فکر کنیم که ببینیم در میان کارهایی که ما انسان ها در این عالم انجام می دهیم، غیر از کار انبیاء و ائمه(ع) چه کاری بزرگ تر از مادری است، نمی توان کاری را پیدا کرد.

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شیراز به سخنان گهربار مقام معظم رهبری درباره جایگاه مادری اشاره کرد و گفت: اولین و اساسی ترین و پر اهمیت ترین شغل زن، شغل مادری است. اگر رئیس جمهور هم بشود، اهمیتش به قدر اهمیت مادری نیست.

وی در پایان گفت: برای این که ارزش و جایگاه مادر را به بهترین وجه ممکن بفهمیم، باید ببینیم خدا به مادر چگونه نگاه می کند.

شایان ذکر است، این کارگاه به منظور توانمندسازی مبلغان، حوزویان و فعالان عرصه فرهنگی به جهت مشاوره و ایجاد فضای ارتباطی سالم در جامعه و هدف دوم را تقویت و تاثیرگذاری تبلیغ چهره‌به‌چهره در بین مبلغان، فصلی یکبار به همت معاونت تبلیغ این حوزه علمیه برگزار می شود.

انتهای پیام 313/44

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha