پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اربعین حسینی

حوزه / معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ضمن اشاره به اهمیت زیارت اربعین، گفت: بدون شک هر برنامه و همایش گسترده ای همچون سفر پیاده اربعین، نقش به سزایی در احیاء مهدویت دارد که باید از آن بهره برد.

حجت الاسلام محسن مومنی در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: زیارت اربعین، بزرگ ترین همایش شیعیان به شمار می رود.

وی با بیان این که تنها برای امام حسین(ع) بحث اربعین، مطرح شده است، تصریح کرد: یکی از سنت هایی که در سیره اهل بیت«ع» به آن اشاره شده است، بحث زیارت اربعین و به ویژه پیاده رفتن به زیارت ایشان می باشد.

معاون اوقاف خراسان جنوبی با اشاره به این که بر اساس آیات و رویات، یکی از شرایط پنجگانه ایمان، رفتن به زیارت اربعین است، خاطرنشان کرد: کسب ثواب های زیاد، بهشتی شدن، استجابت دعا ازجمله وعده های خداوند در بحث زیارت اربعین می باشد.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که هر همایشی به گستردگی اربعین، نقش به سزایی در احیاء مهدویت دارد،عنوان کرد: نباید در سفر پیاده روی اربعین، صرفا به جنبه پیاده روی آن توجه شود بلکه باید بهره های فراوانی از این زیارت عظیم برده شود.

وی اذعان داشت: با توجه به این که زائران حسینی در سفر برگشت از کربلا در بحث پذیرایی مشکل دارند، اوقاف و امور خیریه در جاهای مختلف موکب زده  و با توجه به ظرفیت بقاع متبرکه، امسال به صورت ویژه خدمت رسانی به زائران انجام می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha