شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه / مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۶۰ درصد مجموع موقوفات خراسان شمالی با نیت برگزاری مراسم عزاداری و روضه امام حسین (ع) سالار شهیدان وقف شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری دهه وقف، اظهار داشت: اختصاص 60 درصد از موقوفات استان به عزاداری امام حسین(ع)، نشان از عشق و دلدادگی مردم این خطه به سرور و سالار شهیدان است.

وی از ثبت 53 وقف جدید در استان طی هشت‌ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: با توجه به رویکرد نهاد اوقاف تلاش شده تا با ارائه مشاوره به واقفان، وقف های جدید در خراسان شمالی با نیات نیازهای روز جامعه به ثبت برسند.

حجت الاسلام رئوف سید نژاد در ادامه تلاش برای سرمایه‌گذاری در موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان را از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد عنوان کرد و افزود: وقف به عنوان صدقه جاریه محسوب می شود که عموم مردم می توانند با نیت های مختلف در این کار خیر شریک باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تاکید بر این که موقوفات طبق نیازهای جدید جامعه باید انجام شود، گفت: باید واقفان مشکلات و چالش های پیش روی جامعه را شناسایی و نیت خود را در آن راستا عملی کنند .

وی در ادامه از عموم مردم و سرمایه‌گذاران استان خواست تا با سرمایه‌گذاری در فدک‌های اهل بیت(ع) علاوه بر جلوگیری از تخریب و کم بازده شدن درآمد موقوفات، خود را در نیات خیر واقفان نیک اندیش مشارکت دهند.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به برنامه های فرهنگی که توسط این نهاد در 8 ماهه امسال برگزار شده، گفت: برگزاری طرح آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی، طرح ضیافت الهی، مراسم های ویژه شب های قدر، همایش‌هایی چون لبیک یا حسین، احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی و رهروان زینبی را از جمله برنامه های فرهنگی اجرا شده در سطح امام زاده های این استان به شمار می رود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha