پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امیرآبادی فراهانی

حوزه/ نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: ماندگاري دستگاه عظيم امام حسين(عليه السلام) به مردمي ماندن آن بستگي دارد ولي دولت‌هاي عراق و ايران بايد زيرساخت‌هاي لازم را براي حضور اين جمعيت ميليوني فراهم كنند.

احمد اميرآبادی فراهاني در حاشیه بازدید از موکب مع امام منصور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به حضور بي‌نظير عزاداران حسيني در پياده‌روي اربعين اظهار كرد: غير از عشق به امام حسين(ع) هيچ نيروي نمي‌تواند انسان را به اين سمت و سو بكشاند، پياده‌روي اربعين بزرگترين همايش دنياست و در طول چند روز برگزاري مراسم مي‌بينيم حتي يك نقطه از مسير ۸۰ كيلومتري نجف به كربلا خالي از جمعيت نيست و عاشقان حسيني به صورت پيوسته در اين مسير حركت مي‌كنند.

وي ادامه داد: رسانه‌هاي غربي تلاش در سانسور حركت اين جمعيت ميليوني دارند ولي هيچگاه نمي‌توانند به اين هدف خود برسند و كسي نمي‌تواند اين علم را پايين بياورد و سال به سال بر عظمت و شكوه اين مراسم افزوده خواهد شد و اين حضور ميليوني قطعا زمينه‌اي براي ظهور امام زمان(عجل الله تعالي فرجه) است.

عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه پرچم امام حسين(عليه السلام) پرچم آزادگي، مبارزه با طاغوت و برقراري عدالت است گفت: حضور بيش از ۲۰ ميليون نفر در اين مراسم شگفت انگيز است و هيچ دولت و حكومتي نمي‌تواند چنين جمعيتي را دور هم جمع كند.

اميرآبادي با تاكيد بر اينكه تنها كسي كه بعد از امام حسين(عليه السلام) توانست مسير و اهداف ايشان را دنبال كند و مردم نيز به آن اقبال نشان دادند حضرت امام(ره) بود، بيان كرد: انقلاب اسلامي ايران تداوم انقلاب عاشوراي امام حسين(ع) است. چون برگرفته از آن مكتب است و لذا بايد قدر اين انقلاب و قدر وجود رهبري بصير، آگاه، دانا و با تدبيري كه هر چه جلو مي‌رويم بيش از قبل به درايت و آينده‌نگري ايشان پي مي‌بريم را بدانيم.

وي ادامه داد: ماندگاري دستگاه عظيم امام حسين(عليه السلام) به مردمي ماندن آن بستگي دارد ولي دولت‌هاي عراق و ايران بايد زيرساخت‌هاي لازم را براي حضور اين جمعيت ميليوني فراهم كنند. پيشنهاد بنده در مجلس اين است كه در كميسيون تلفيق برنامه ششم حتما حكمي بياوريم و دولت را مكلف كنيم زيرساخت‌ها لازم را براي تسهيل حضور مردم فراهم كند.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه دو دولت عراق و ايران تنها حكومت‌هاي علوي در دنيا هستند، تصريح كرد: اين دو دولت بايد به كمك هم زيرساخت‌هايي لازم براي حضور موكب‌ها و مردم مانند تامين زمين، آب، برق و گاز و سيستم حمل و نقل را فراهم كنند چرا كه هر سال بر تعداد اين جمعيت افزوده خواهد شد.

وي با بيان اينكه طبق آمارهاي اعلام شده امسال زائران ايراني بيش از دو برابر نسبت به سال گذشته به اين مراسم آمده‌اند، خاطرنشان كرد: دولت‌ها حمايت لازم را چه در بحث حمل و نقل و چه در حضور و چه برگشت و فراهم كردن امكانات لازم در پايانه‌هاي مرزي مانند پاركينگ و امكانات حداقلي براي اسكان موقت زائر در صورت شلوغي مرز را فراهم كنند تا مردم بتوانند با سهولت در اين همايش عظيم شركت كنند.

اميرآبادي در پايان از خدمات ارائه شده توسط موكب مسجد مقدس جمكران به زائران حسيني به ویژه بحث اسکان بانوان تقدير كرد.

انتهاي پيام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha