سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اربعین

حوزه/ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که شعاع پیام اربعین حسینی، فراتر از جهان تشیع است، از اعزام علمای اهل سنت این استان به مراسم پیاده روی اربعین حسینی خبر داد.

حجت الاسلام محمدعلی سلم آبادی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، ضمن اشاره به اهمیت زیارت اربعین، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که انعکاس حضورجمعیت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی، در مقابل تفکرات همه جنایتکاران دنیا است.

وی با بیان این که اربعین و زیارت امام حسین(ع)، یک شعار دینی بوده که این شعار، در برابر حرکات استکباری دارای عظمت و بسیار ارزشمند است، به سخنی از امام حسن عسکری(ع) در بیان ویژگی های مومن، اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین ویژگی ها، زیارت اربعین است که نباید از اهمیت آن غفلت ورزید.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: امام حسین(ع)، آنقدر جاذبه دارد که عشق و محبتش علاوه برشیعیان دنیا، در دل تمام انسان‌های آزاده نیز موج می زند.

وی با بیان این که امسال علاوه بر شیعیان، شمار زیادی از مسیحیت، کلیمیت و اهل سنت به سفر پیاده اربعین،عازم شده اند، از اعزام تعدادی از مولوی های اهل سنت استان به سفرپیاده اربعین برای اولین بار خبر داد و گفت: تعداد 10 نفر روحانی نیز از سازمان تبلیغات استان برای این سفر معنوی اعزام شده اند.

حجت الاسلام سلم آبادی اضافه کرد: روحانیون مذکور، به اقامه نماز جماعت اول وقت، مرثیه سرایی، پاسخگویی به سوالات شرعی زائران و نشر معارف اسلامی می پردازند.

وی از مراسم پیاده معنوی اربعین به عنوان یک عامل اتحاد علیه دشمنان یاد کرد و متذکر شد: پیاده روی اربعین حسینی، علاوه بر این که یک زیارت سرشار از معنویت و روحانیت بوده، یک جهاد و حرکت سیاسی نیز محسوب می شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: در حقیقت، شعاع پیام اربعین امروز، فراتر از جهان تشیع است چرا که امام حسین(ع)، برای نجات بشریت در برابر کفر به شهادت رسیدند.

وی با بیان این که همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی، می تواند نجات دهنده اسلام از شر تکفیریان باشد، گفت: اجتماع میلیونی اربعین در کربلا، برای بازگو کردن اهداف قیام امام حسین(ع) و آماده کردن جهان برای قیام منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) است.

حجت الاسلام سلم آبادی در پایان، بار دیگر از همایش بزرگ اربعین به عنوان مانور بزرگ شیعه در دنیا یاد کرد و اظهار داشت: به این همایش بزرگ افتخار می کنیم و امیدواریم که زائران علاوه بر زیارت اباعبدالله الحسین(ع)، به معرفت کامل نیز در این خصوص دست پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha