جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زائران طریق الحسین

حوزه/ زائران اباعبدالله الحسین(ع) در طریق کربلا پاسخ تهدیدهای گروهک‌های تکفیری را این‌گونه دادند: که هیچ هراسی از داعش و تکفیری ها نداشته و آماده جهاد هستند.

 جمعی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) در نقطه صفر مرزی «چذابه»  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، به بیان احساسات خود و ضرورت حضور در پیاده روی اربعین پرداختند که در ادامه این گزارش تقدیم می گردد

سؤال: در روزهای گذشته ۲ حادثه تروریستی در عراق رخ داده است. که علاوه بر آن، برخی گروه‌های تروریستی اعلام کرده‌اند قصد انجام عملیات تروریستی دارند، آیا شما نمی‌ترسید که در این مسیر قدم گذاشته‌اید؟

روح‌الله رنجبر، یکی از زائران «طریق الحسین» با بیان اینکه شمر همچنان باقیست، گفت: شمر امروز ما همین داعشی ها و آل سعود هستند. البته شاید بدتر از آن! چون شمر تنها به پیروان امام حسین(ع) حمله کرد، اما این داعشی ها، هرچه بر سر راهشان باشد، چه مسلمان و چه غیر مسلمان را از بین می‌برند.

وی که برای دومین بار بود در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کرد، اظهار داشت: جمعیت امسال نسبت به پارسال چند برابر بود! سال گذشته به یاد دارم که عبور و مرور از مرز، به آسانی انجام می‌شد، اما امسال آن‌چنان مردم مشتاق به حضور در کربلا بودند، که همراه با زن و بچه و خانواده خود به مرز آمده بودند.

*از مرگ نمی‌هراسیم! آماده به میدان در خط نبردیم

حجت‌الاسلام سید علی حسینی، از طلاب حوزه علمیه اهواز، با بیان اینکه هدف اصلی گروه‌های تکفیری، ایجاد ارعاب و وحشت برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) است، گفت: آنان به خیال خود می‌توانند مردم را از حضور در این عرصه منصرف کنند! اما آنها به آنها می‌گویم اندکی از این خواب جهالت بیدار شوید! به دشمنان می‌گویم ببینید مردمانی که چند روز از در مرز مهران آماده پیوستن به عشاق الحسین(ع) هستند اما به دلیل برخی مشکلات، محروم از این فیض عظیم شده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی، با بیان اینکه مردم ایران، از این تهدیدهای هیچ هراسی در دل ندارند، اظهار داشت: گمان نمی‌کنم مردمی که در این مسیر قدم گذاشته‌اند، ترسی به دل داشته باشند! چراکه ما مرد جهادیم، از مرگ نمی‌هراسیم، آماده به میدان، در خط نبردیم... .

این طلبه علوم دینی، تصریح کرد: نه داعش که اگر آمریکا و همدستانش، در همه تریبون‌های رسمی اعلام کنند که ما قصد حمله موشکی به مسیرهای پیاده‌روی اربعین حسینی را داریم، بازم هم ذره‌ای تعداد زائران اباعبدالله الحسین(ع) کم نخواهد شد که حتی ممکن است چندین برابر شود.

*خیل مشتاقان حرمین شریفین در سامرا

اسماعیل براتوند، که در راه بازگشت از کربلا بود، در پاسخ به سؤال خبرنگار ما، این‌گونه سخن گفت: در مسیرهای منتهی به کربلا و حتی در خود کربلا، طبق روال هرساله میلیون‌ها زائر به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) می‌آیند. اما اجازه بدهید برایتان نه از کربلا! که از سامرا بگویم.

وی در خصوص استقبال مردم در سامرا سخن گفت و بیان داشت: با اهالی سامرا که حرف می‌زدیم، می‌گفتند، سامرا تا به امروز چنین جمعیت انبوه و زیادی را به خود ندیده است! که البته علت آن را نیز همان حادثه تروریستی می‌دانستند.

براتوند، با بیان اینکه مردم مسلمان ایران، آماده شهادت هستند، گفت: همین رزمندگانی که برای دفاع از حرم حضرت زینب راهی سوریه شده‌اند، گویای این واقعیت است که شیعه هیچ‌گاه حاضر به ترک امام خود نیست و اگر ذره‌ای احساس کند که اهل‌بیت حسین و آل حسین(ع)، در خطر باشد، از جان‌ودل مایه گذاشته و برای دفاع و صیانت از آن، راهی میدان می‌شود و این راهپیمایی اربعین حسینی، آن را عیناً به جهانیان نشان داد.

وی با بیان اینکه مردم در مسیرهای منتهی به حرم، شعارهای کوبنده و حماسی سر می‌دادند، بیان داشت: «نحن منتظرون»، «نحن صامدون»، «یا لیتنا کنا مک»، «کلنا عباسک یا زینب» و... از شعارهایی بود که مردم ایرانی در پاسخ به تهدیدهای گروه‌های تکفیری سر داده و بعضاً با سربندهایی بر پیشانی‌هایشان می‌بستند.

یعقوب گتوندی، یکی از اهالی روستای اطراف گتوند، در خصوص حوادث تروریستی و تهدیدهایی که گروه‌های تکفیری کرده‌اند، گفت: من دو سه روز پیش، در اخبار مشاهده کردم که یک شخص انتحاری خود را میان مردم منفجر کرد. پس از به همسرم گفتم «حالا که اونا میخوان جلوی مارو بگیرن، من میرم ببینم کدوم تکفیری می تواند جلوی من رو بگیره»...

وی با بیان اینکه متأسفانه به دلیل کمبود وقت، نتوانستم ویزا بگیرم، اما با توکل به خدا راهی مرز شده‌ام تا بلکه اجازه دادند بدون ویزا از کشور خارج شوم. به‌هرحال امیدوارم من هم به جمع دوستان خویش در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی اضافه شوم.

*تهدید به ترور برای مردمی که مرگ برای آنها از عسل شیرتر است، معنایی ندارد

محمد عبداللهی، کارمند یکی از ادارات شاهرود، در این خصوص به خبرنگار «حوزه» گفت: دشمن وقتی نتواند از روبرو با مردم مبارزه کند، دست به یک سری اقدامات تروریستی می‌زند تا بلکه مردم را بترساند! اما غافل از اینکه مردم ایران و دیگر ملت‌های مسلمان، دین و آیینی را انتخاب کرده‌اند که مرگ برای آنها از عسل شیرتر و از شیر گواراتر است. پس ترس کشته شدن در راه حسین(ع) معنایی برایشان نخواهد داشت.

*بهترین پاسخ به تهدیدهای دشمنان حضور کودکان و زنان در راهپیمایی اربعین است

داوود انصاری، که از کرج راهی طریق الحسین(ع) بود، اظهار داشت: کسی که برای امام حسین(ع) در این راه قدم بردارد، هیچ‌چیزی مانعش نخواهد شد.

وی حضور زنان و کودکان و افرادی که ناتوانی جسمانی داشتند را نمونه بارزی از شجاعت مردم مسلمان ایران دانست و تصریح کرد: بهترین پاسخ به تهدیدهای دشمنان، همین حضور کودکان و زنان و افرادی است که ناتوانی جسمی دارند؛ چراکه اگر ترسی به دل داشتند، با پایی شکسته و چشمی کم سو، راهیِ این راه دشوار و سخت اما شیرین نمی‌شدند.

*حضور میلیونی مردم در همایش اربعین حسینی وعده خدا برای نابودی دشمنان و ظهور امام زمان(عج) است

اما آخرین مخاطب ما در این گزارش، ابراهیم عسکری برادر نخستین شهید ایرانی مدافع حرم است که وی به سؤال ما این‌گونه پاسخ داد: موجی که به راه افتاده و آفتابی که در آسمان کرب و بلا طلوع کرده، با تهدیدها، دود و غبار داعش، پنهان نخواهد شد.

وی حضور میلیونی مردم در همایش اربعین حسینی را وعده خدا توصیف کرد و گفت: این وعده، در واقع زمینه ساز همان وعده اصلی یعنی ظهور آقا امام زمان(عج) است.

عسکری خطاب به داعش و گروه‌های تکفیری گفت: به آن گروه‌هایی که تهدید به بمب‌گذاری کرده‌اند، به‌عنوان یک برادر شهید مدافع حرم پیام می‌دهم که «این موجی که به راه افتاده، وعده خدا و وعده نابودی شماست».

گزارش از؛ علی زمان زارعی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha