سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سید رضی شکوری_ اما جمعه خوی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: مقاومت رمز پیروزی مسلمین در برابر استکبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی موسوی شکوری امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش اربعین که در محل  دفتر امام جمعه این شهرستان خوی برگزار شد، اظهار داشت: پیاده‌روی ایام اربعین که به صورت میلیونی از کل کشورها در عراق صورت می‌گیرد یک همایش بی نظیر در سطح جهان است که به صورت خودجوش و در عین وجود ناامنی و هرگونه احتمالات امنیتی، مردم عاشق به فرهنگ عاشورا و اباعبدالله الحسین(ع) همه مشکلات را تحمل کرده و این رسالت سنگین سیاسی و معنوی را انجام می‌دهند و با این حرکت میلیونی اعلام می‌کنند که همایش اربعین احیاگر فرهنگ حماسه عاشوراست.

وی  با تاکید بر اینکه مقاومت رمز پیروزی مسلمین در برابر استکبار است، افزود: فرهنگ عاشورا برخواسته از نهضت امام حسین (ع) است که بر دو پایه امربه معروف و نهی ازمنکر استوار است، این فرهنگ همان‌طور که امام خمینی (ره ) فرموده است، نیازمند زنده نگهداشتن بوده و امروزه  در جامعه ما  نیازمند احیای مجدد این فرهنگ هستیم.

مدیر حوزه علمیه خوی بیان داشت: فرهنگ عاشورایی مردم ایران باعث شد تا سختی‌های دوران دفاع مقدس را به جان بخرند وهشت سال جنگ تحمیلی که تمام دنیا پشتیبان طرف مقابل بود را به شایستگی به پیروزی برساند.

حجت الاسلام شکوری تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند ما ملت گریه سیاسی هستیم، ما ملتی هستیم که با همین اشک ها سیل جریان می‌دهیم و خرد می‌کنیم سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است.

گفتنی است هر ساله در روز اربعین حسینی گردهمایی باشکوه مردم شهرستان خوی نمادی از حب به اهل بیت(ع) و پاسداشت ماتم حسینی را به نمایش می گذارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha