جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نگاهی به فعالیت تبلیغی طلاب و روحانیون در پیاده روی اربعین حسینی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی از فعالیت تبلیغی ۲۲۰ نفر از طلاب و روحانیون برادر و خواهر در پیاده روی اربعین حسینی خبرداد.

حجت الاسلام مهدی مهرپویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: حضور پرشور زنان و مردان، پیر و جوان، کودک و نوجوان در مراسم پیاده‌روی به سمت حرم سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) نشان‌دهنده عظمت و اتحاد شیعیان را به دنیا نشان می‌دهد.

وی بر اهمیت حضور طلاب و روحانیون در جمع زائران پیاده اربعین حسینی نیز اشاره کرد و افزود: طلاب و روحانیون باید در میان مواکب و زائران اربعین حضور داشته باشند و در روشنگری و بصیرت افزایی قیام عاشورا بیش از پیش تلاش کنند.

مسئول اداره فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به حضور 220 نفر از طلاب و روحانیون برادر و خواهر در قالب گروه های تبلیغی از حوزه علمیه خراسان شمالی در جمع زوار اربعین حسینی اظهار داشت: این تعداد طلبه و روحانی در ایام اربعین حسینی افتخار ترویج معارف دینی و عاشورایی را در میان زوار آقا اباعبدالله الحسین (ع) بر عهده دارند.

حجت الاسلام مهرپویان با تاکید بر اینکه حضور روحانیت در تبلیغ و نشر احکام و افکار اسلامی در جمع زائران اربعین حسینی ضروری است، گفت: امروز دشمنان با اقدامات گوناگون درصدد تضعیف بنیان های عقیدتی جامعه هستند که باید طلاب و روحانیون با روشنگری و آگاه سازی مردم نگذارند دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

وی با اشاره به اینکه حضور پرشور طلاب جوان، روحانیون، عالمان بزرگ و استادان برجسته در مراسم پیاده‌روی اربعین، جلوه‌ای ویژه به این مراسم بزرگ می بخشد، اظهار داشت: علمای شیعه و همچنین روحانیون حوزه‌های علمیه در هدایت و ترغیب شیفتگان حسینی به انجام زیارت به ویژه در ایام اربعین، نقش محوری داشته‌ و خودشان هم در این امر مهم شرکت دارند.

مسئول اداره فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حماسه عظیم اربعین حسینی در واقع تجلی قدرت مسلمانان و امت اسلامی بوده که آثار و برکات فراوانی در خنثی‌سازی توطئه‌ها و نقشه های شوم دشمنان این مکتب دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha