جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی جلائیان

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت و آثار پژوهش در حوزه های علمیه گفت: پژوهش در حوزه های علمیه باعث پیشبرد و توسعه جوامع علمی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام علی جلائیان عصر امروز در نشست علمی – پژوهشی با موضوع بررسی موانع و چالش های پژوهش و تولید علم در حوزه های علمیه در مدرسه علمیه الزهرا (س) شیروان اظهار داشت: می توان با برنامه ریزی مبتنی بر پژوهش، بستر رشد در مسائل اعتقادی، علمی، اجتماعی، اقتصادی و ... را فراهم آورد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان همچنین با اشاره به موانع عمده پژوهش افزود: موانع و چالشهای عمده پژوهش شامل موانع مدیریتی، موانع فضای استاندارد علمی، موانع فرهنگ پژوهش، موانع بودجه و امکانات پژوهشی و ... است.

حجت الاسلام جلائیان با اشاره به بی توجهی به فرهنگ تحقیق و فقدان احساس نیاز به تحقیق، به دلیل وجود وابستگی و انحصارات تقدیرگرایی و نبود رقابت سالم اظهار داشت: بستر سازی لازم برای بکارگیری نتایج و یافته های پژوهش از طریق اجرای طرح های پژوهشی در حوزه های علمیه ضروری است .

بر پایه این گزارش، نشست علمی – پژوهشی با موضوع بررسی موانع و چالشهای پژوهش و تولید علم در حوزه های علمیه در مدرسه علميه الزهرا (س) شیروان و با همکاری مدرسه علمیه فاطمیه (س) فاروج برگزار با هدف شناسايي عوامل بازدارنده موثر بر پژوهش هاي طلاب و اساتيد و تاملي بر وضعيت پژوهش در حوزه هاي علميه انجام شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha