جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: پیاده روی و راه پیمایی اربعین حسینی، بزرگترین حرکت فرهنگی جهان اسلام علیه جبهه ظلم و استکبار جهانی و همچنین سدی مستحکم در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان محسوب می شود.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، با تسلیت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: امروز عطش دوستی و جاذبه امام حسین (ع) مرزهای جغرافیایی جهان را در نوردیده و موجب ایجاد وحدت و همدلی مسلمانان و عاشقان این امام مظلوم در عالم شده است.

وی با اشاره به اینکه اجتماع عظیم زائران اربعین حسینی نشانه زنده بودن پیام استکبار ستیزی است، افزود: این عظمت ، جاذبه و حقانیت امام حسین (ع) و مظلومیت این امام همام و یاران باوفایشان است که این عزت و اقتدار را بوجود آورده است که باید راه و اهداف مقدس امام حسین (ع) را شناخت چرا که عزت و عظمت امت اسلام در گرو همین مسیر و گام نهادن در راه نورانی ایشان است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی یادآور شد: حرکت عظیم زائران حسینی در ایام اربعین امتداد حرکت روشنگرانه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) است که به صورت یک حرکت عمومی مقدس و بصیرت افزا و خودجوش از سوی عاشقان اهل بیت (ع) انجام می شود.

وی افزود: این سنت زیبای اربعین در آن زمان پایه‌ریزی شد و امروز میلیون ها انسان آزاده با حرکت اربعین بزرگترین تجمع انسانی را انجام می دهند ، آنها در کنار مزار شریف آن امام بزرگوار این اجتماع میلیونی را برگزار می کنند تا به دشمنان هشدار بدهند که ما همواره پای آرمان ها و آموزه های اسلامی خود تا پای جان ایستادگی می کنیم.

حجت الاسلام سالاری مکی با بیان این که شیعه، سنی و دیگر اقلیت های مذهبی با حضور خود در این اجتماع عظیم نشان دادند که همچنان پای آرمان های حسینی مانده اند، اظهار داشت: این حضور بیعت دوباره با ولایت و زنده نگه داشتن فرهنگ حسینی در جهان است.

وی با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین حسینی فرصت خوبی برای نشر و گسترش بیشتر اهداف نهضت حسینی است، خاطرنشان کرد: ملت های آزاده دنیا با حضور در چنین حماسه عظیمی بار دیگر مظلومیت اسلام ناب محمدی و امام حسین (ع) را به دنیا نشان داده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha