پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین در اهواز

حوزه/ مردم اهواز که از روزهای قبل در تدارک برگزاری مراسمی پرشور بودند، امروز از خانه‌های خود بیرون زده و به خیل سینه‌زنان و مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) پیوسته و هم‌نوا با زائران اربعین در بین‌الحرمین یکپارچه طنین «لبیک یا حسین» شده و عزاداری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، مردم شهرهای استان خوزستان این روزها با شور و اشتیاقی وصف‌ناشدنی خدمت گذار زائران اربعین حسینی بودند و از جان‌ودل برای پذیرایی از عشاق حسین‌ابن‌علی(ع) تلاش می‌کردند.

اما آرام‌آرام بغضی بر دل‌ها نشست! که اشک را از دیدگان هر خادم حسینی جاری کرد. این بغض درواقع همان فرارسیدن اربعین حسینی بود که یعنی زائر طریق الحسین همچون کاروان اهل خیام قصد بازگشت به شهر و دیار خود را دارند.

همین مسأله سبب شده تا بغض نشکفته‌ای در سینه مردمان خوزستان به‌ویژه شهرهای مرزی این استان قرار گیرد؛ چراکه سفره میهمانی اباعبدالله الحسین(ع) در حال جمع شدن بوده و کسی نمی‌داند که آیا سال آینده هم در این فیض عظیم شرکت می‌کند یا نه...!

اما امروز اربعین حسینی است و باید تا می‌توان از آن بهره برد. به همین منظور مردمانی که با همه وجود در خدمت گذاری به زائران امام حسین(ع) شرکت کردند و ماندن برای خدمت به رفتن برای زیارت را ترجیح دادند، امروز حال و هوایی دگر دارند!

امروز همه با دل‌هایی آرام اما پرآشوب، به خیابان‌ها آمده‌اند تا هم‌نوا شوند با زائرانی که راهیِ «دیار کرب و بلا» شدند! همان‌هایی که در نقطه صفر مرزی، آب پشت سرشان ریخته، بدرقه‌شان کرده و التماس دعا گفتند.

مردم اهواز نیز که از روزهای قبل در تدارک برگزاری مراسمی پرشور بودند، امروز از خانه‌های خود بیرون زده و به خیل سینه‌زنان و مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع)، پیوسته و هم‌نوا با زائران اربعین در بین‌الحرمین یکپارچه طنین «لبیک یا حسین» شده و عزاداری کردند.

نخستین مراسم، عزاداری طلاب و روحانیون اهوازی در منطقه کوی انقلاب بود که این برنامه مقابل مدرسه علمیه باب‌الحوائج برگزار شد و دومین مراسم محوری این منطقه، مقابل مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) کیان اجرا گردید.

دیگر مراسم اربعین حسینی در اهواز، از سوی هیئت نوجوانان حسینی، به همت جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) اهواز راه‌اندازی شده بود که این مراسم مقابل مسجد اعظم برگزار شد.

چهارمین مراسم عزاداری اربعین حسینی، در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز برگزار شد و در کنار این مراسم، هیئات زنجیرزنی نیز از مقابل این حسینیه حرکت و برای اقامه عزای سید و سالار شهیدان، راهی خیابان‌های مرکز شهر شدند.

همچنین مراسمات دیگری در اقصا نقاط کلان‌شهر اهواز و دیگر شهرهای خوزستان نظیر آبان، خرمشهر، اندیمشک، دزفول، لالی، شوشتر و... برگزار شد که همگی این مراسم‌ها با نزدیک شدن اذان ظهر، به پایان رسید و سرانجام خیل مشتاقان و عزاداران اربعینی امام حسین در خوزستان برای اقامه آخرین نماز جماعت در اربعین حسینی سال ۱۴۳۸ راهی مساجد و حسینیه‌ها شدند.

بنا بر این گزارش، پایان‌بخش مراسم‌های عزاداری اربعین حسینی در اهواز، قرائت دعای فرج بود که هزاران عزادار خوزستانی پس از اقامه نماز ظهر و عصر به‌صورت دسته‌جمعی برای سلامتی و ظهور منجی عالم بشریت، آقا امان زمان(عج) دست به دعا برداشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha