شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برگزاری نمایشگاه عکس «روح رمضان» در میلواکی

حوزه/ نمایشگاه بین المللی روح رمضان در سالن شهرداری میلواکی، به هدف افزایش آگاهی درباره اسلام و مسلمانان برگزار شده و تصاویر منتخبی از برندگان رقابت‌های عکاسی کشورهای اسلامی و غیراسلامی را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از jsonline.com ، نمایشگاه بین المللی عکاسی «روح رمضان» از 2 دسامبر 2016، در سالن شهرداری شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین در آمریکا به هدف افزایش آگاهی درباره اسلام و مسلمانان برگزار می‌شود. در این نمایشگاه تصاویری از روزه داری مسلمانان در ماه رمضان و فرایض دینی اسلامی به نمایش گذاشته خواهند شد.

نمایشگاه «روح رمضان» تصاویری از ماه مبارک رمضان را از کشورهای سرتاسر جهان به نمایش گذاشته و در نمایشگاه میلواکی بیش از 40 تصویر از عکاسان حرفه‌ای و آماتور، برندگان منتخب رقابت‌های عکاسی بین المللی رمضان دیده خواهند شد.

عکس‌های به نمایش گذاشته شده هم از کشورهای اسلامی و هم از کشورهای غیراسلامی گرفته شده‌اند. بعضی از تصاویر مسلمانان را در هنگام نماز، اعمال خیریه و بخشش نشان می‌دهند، در حالی که بعضی دیگر از تصاویر، افطار مسلمانان و دور هم جمع شدن آنان را هنگام باز کردن روزه نشان می‌دهند.

لینا علی، بینانگذار و متصدی نمایشگاه می‌گوید: هدف ارتقاء گفتمان و درک اسلام از طریق هنر عکاسی بود. ما امیدواریم بازدیدکنندگان از این نمایشگاه تصویر مثبتی از اسلام و مسلمانان به دست آورند. برخلاف چهره منفی‌نگرانه‌ای که در رسانه‌های غربی از مسلمانان نشان داده می‌شوند، ما قصد داریم ثابت کنیم که ما مسلمانان نیز به این کشور تعلق داریم.

علی در ادامه افزود: هر چند جنبه‌های فرهنگی تصاویر در این نمایشگاه متنوع بوده و تفاوت قابل توجهی میان مسلمانان وجود دارد، اما هسته مشترکی مربوط به بشریت و تواضع در تصاویر دیده می‌شود که تمامی مسلمانان را به همدیگر مرتبط و همبسته می‌سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha