جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین حسینی- کربلا

حوزه / مدیر مدرسه علمیه رضوی بیرجند با اشاره به سکوت غرب در زمینه راهپیمایی بزرگ اربعین، گفت: با اینکه اکثر رسانه های قدرتمند دنیا در دستان صهیونست است، اما آنان هرگز نتوانستند خروش و عظمت اربعین را پنهان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دلدار مدیر مدرسه علمیه رضوی در گفتگو با خبرنگار«حوزه»  در بیرجند با بیان اینکه عشق امام حسین(ع) اتحاد و انسجام میلیونی به وجود می آورد افزود: مراسم اربعین هرساله بیش از 20 میلیون نفر را به صورت خود جوش عازم کربلا می کند.

مدیر مدرسه علمیه رضوی بیرجند گفت: حرکت عظیم راهپیمایی اربعین شور و معنایی خاص دارد و در دنیا به عنوان یک فرصت برای اتحاد و انسجام مسلمانان ایجاد شدهکه باید به بهترین شکل از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: اربعین تجلی زیبایی های نظیر فضل، بخشش، محبت، فداکاری، ایثار و عشق و دلدادگی که بارها در اسلام تاکید شده است، می باشد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند  با بیان اینکه گاهی سوال مطرح می شود که چرا اربعین این همه تاثیر گذار و با شکوه است، گفت: اربعین جلوه ای از خلوص و خوبی های امام حسین( علیه السلام)  است که دراين راستا بانو زینب کبری ( ی)همراه با کاروان و بازماندگان کربلا، با صبر، مقاومت، روشنگری ایجاد کردند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین دلدار، زنده نگه داشتن اربعین در راستای حفظ تعظیم شعائر اسلام است .

مدیر حوزه علمیه رضوی بیرجند با اشاره به سکوت غرب در زمینه راهپیمایی بزرگ اربعین گفت: با اینکه اکثر رسانه های قدرتمند دنیا در دستان صهیونیست است، اما آنان هرگز نتوانستند خروش و عظمت اربعین را  پنهان کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه خروش و عظمت اربعین پنهان شدنی نیست تاکید کرد: راز پیروزی حق بر علیه باطل در همین پیاده روی بزرگ است و آنان نمی توانند جلوی وعده خداوند یعنی ظهور حضرت مهدی(عج) را بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha