جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: روحانیون و مبلغان این استان برای برنامه های دهه آخر صفر ساماندهی و به روستاها و ایستگاه های شهری و بین راهی زائران پیاده حرم رضوی اعزام شدند.

حجت الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: این روحانیون و مبلغان به منظور توجیه برنامه های دهه آخر صفر، به این مناطق اعزام شدند.

وی برگزاری حلقه های معرفت، آموزش قرائت نماز، تبیین سیره رضوی، رفع شبهات و تروج سبک زندگی حضرت امام رضا(ع) را محور فعالیت های مبلغان اعزامی در دهه آخر صفر برشمرد.

حجت الاسلام خادمی همچنین بر اهمیت برگزاری آیین های عزاداری دهه آخر صفر نیز اشاره کرد و افزود: دسته روی هیئت های مذهبی، سخنرانی ائمه جمعه در مساجد شهرستان ها، برپایی ایستگاه های صلواتی  از جمله برنامه های فرهنگی پیش بینی شده برای ایام دهه آخر ماه صفر محسوب می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به آسیب‌های موجود در مداحی و روضه‌خوانی‌ها گفت: در مداحی و مرثیه‌ها گاهی به نکاتی اشاره می‌شود که دور از واقعیت است که می بایست توجه شود که شان ائمه اطهار(ع) رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا با همکاری کانون مداحان خراسان شمالی کارگاه آموزشی نیز در سطح استان برگزار و آسیب‌های حوزه مداحی بررسی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha