شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی میناپور-مدیر حوزه علمیه لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان از بهره برداری ۳ طرح عمرانی آموزشی در حوزه علمیه این استان تا پایان امسال خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه هم اکنون قریب به ۱۰ طرح آموزشی- حوزوی در استان در حال احداث است افزود:ساختمان استاد سرای شهرستان الیگودرز در ۳ طبقه با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال ساخت است و پیش بینی می  شود تا پایان امسال برای استفاده در اختیار حوزویان قرار گیرد.

وی با اشاره به احداث ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان لرستان افزود:این ساختمان نیز  در ۴ طبقه با رشد فیزیکی خوبی در حال احداث است و تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان همچنین با بیان اینکه مدرسه علمیه رضویه خرم آباد نیز یکی از مدارس وسیع و مجهز حوزوی در غرب کشور است تصریح کرد:فاز اول این مدرسه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره برداری رسیده و فاز دوم شامل ساختمان آموزشی این مدرسه با ۱۲ درصد پیشرفت در حال احداث است.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور از ساخت حجرات و حسینیه برای مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع ) شهرستان ازنا خبر داد و خاطر نشان کرد:این طرح نیز با مساحت بیش از ۵۵۰ متر مربع در دو طبقه با شتاب فیزیکی مطلوب ،در حال انجام است.

وی همچنین از توسعه و احداث ساختمان آموزشی مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد خبر داد و افزود:این طرح نیز بدلیل عدم تامین اعتبار راکد مانده است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان از انجام زیباسازی و نماکاری مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد خبر داد و اظهار داشت:فعالیتهای عمرانی نیز در این مدرسه در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور از تامین زمین برای توسعه مدرسه باقرالعلوم (ع ) شهرستان کوهدشت خبر داد و افزود:زمین توسعه این مدرسه نیز به مساحت ۸۰۰ متر مربع تهیه شده که با تامین اعتبار ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی در ادامه از ساخت استاد سرا  برای مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم (عج) شهرستان نورآباد خبر داد و گفت:این طرح نیز با مساحت بیش از ۲ هزارو ۳۰۰ مترمربع یدلیل نبود اعتبار راکد مانده است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان از خریداری ۳ هزار متر مربع زمین برای احداث ساختمان مستقل مدرسه علمیه رضوی شهرستان الشتر خبر داد و افزود:با احداث این طرح طلاب می توانند در فضای فیزیکی مطلوب به تخصیل علوم حوزوی مشغول شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور همچنین از توسعه مدرسه علمیه امام رضا (ع ) پلدختر خبر داد و گفت:این طرح هم نیازمند تامین اعتبار است.

وی از انجام تعمیرات برای ساختمانهای مدارس علمیه ولیعصر (عج) و امام صادق( ع ) بروجرد و همچنین مدرسه سفیران هدایت خرم آباد هم خبر داد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه توسعه،نوسازی و تجهیز مدارس علمیه نیازمند همت خیران است افزود:امید می رود خیران آستین همت والای خود را همچون گذشته بالا زنند و نسبت به تامین اعتبار برای توسعه،تجهیز و نوسازی اماکن حوزوی اقدام نمایند.م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha