شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارگر

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با تاکید بر اینکه اربعین مصداق مبارزه با ناتوی فرهنگی است، گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی مانور قدرت نرم اسلام و مکتب تشیع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ «حجت‌الاسلام علی کارگر» معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد بابیان اینکه امروز در عراق روز اربعین است اظهار کرد: در فرهنگ شیعه به مناسبت چهلمین روز درگذشت یا شهادت عزیزان مراسمی به نام اربعین برگزار می‌شود و در اعداد رموزی نهفته‌، که یکی از این اعداد اربعین است که در آن مفاهیمی بسیاری وجود دارد.

وی افزود: اکثر انبیاء در سن چهل‌سالگی به پیامبری مبعوث شده‌اند، در روایت آمده است که اگر انسان چهل شبانه‌روز اعمال خود را برای خدا خالص کند درب‌های حکمت بر روی قلب او گشوده می‌شود و ... که این‌ها همه نشان از جایگاه عدد اربعین دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با شاره به بزرگداشت اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب باوفایش گفت: بنا بر روایت تاریخ در اربعین امام حسین(ع) جابرابن عبدالله انصاری با پای پیاده به زیارت آن حضرت مشرف شد.

حجت الاسلام کارگر با تاکید بر اربعین مصداق مبارزه با ناتوی فرهنگی است  اضافه کرد: بنا بر روایتی در روز اربعین کاروان خاندان آن حضرت در بازگشت از اسارت به کربلا رسیدند و در آن مکان به عزا و ماتم پرداختند و در سیره علما چنین آمده است که همزمان با فرارسیدن اربعین امام حسین(ع) مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی می‌کردند. 

وی با اشاره به حضور گسترده ارادتمندان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در پیاده‌روی اربعین گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی مانور قدرت نرم اسلام و مکتب تشیع است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اعمال روز اربعین(ع) گفت: امام حسن عسکری(ع) از قرائت زیارت اربعین به‌عنوان یکی از نشانه‌های مومن یاد می‌کند که باید به این امر اهتمام جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه در طول تاریخ عده‌ای به دنبال خاموش کردن پیاده‌روی اربعین بوده‌اند، اظهار داشت: با حضور گسترده عاشقان و ارادتمندان به آن حضرت شاهد احیا و گسترش آن هستیم.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha