جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 400272
۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
شیخ محمود خسروی علیشاه

حوزه/ بار اول که به جبهه رفت، مجروح شد، اما جراحت خود را با گذاشتن یک کلاه به سر از خانواده مخفی نگه داشت. در مرحله دوم عملیات کربلای ۴ از ناحیه دست راست مجروح شد و پس از...

طلبه شهید، شیخ محمود خسروی علیشاه فرزند محمد حسین سال 1344 در «فاضل آباد» از توابع شهرستان علی آباد کتول و در خانواده ای مؤمن و کشاورز متولد شد. دوران کودکی و دبستان را سپری کرد و در دوران راهنمایی که مصادف با اوج انقلاب اسلامی بود او نیز مانند هزاران شیفته ولایت، در تظاهرات و پخش اعلامیه ها فعالیت می کرد.

بعد از اتمام دوران راهنمایی وارد دبیرستان شد و با موفقیت آن دوران پر از نشاط انقلابی را پشت سرگذاشت. او با اندیشه ای خردمندانه و دلی عاشق، قدم در حوزة علمیه موسی بن جعفر(ع) مشهد نهاد.

شهید همزمان در بسیج ثبت نام نموده و با گذراندن آموزش های نظامی، مقدمات جهاد عاشقانه علیه دشمن بعثی را برای خود فراهم کرد.

شهید خسروی بعد از آموزش های لازم نظامی به جبهه اعزام شد و پس از مدتی حضور در عرصه جهاد به حوزه بازگشت.

او 7 سال در حوزه علمیه مشغول تحصیل بود و در طی تحصیل، 8 بار به جبهه رفت و در آخرین حضور خود به شلمچه اعزام شد.

وی در عملیات کربلای 5  شرکت نمود و در تاریخ 21/ 12/ 65 در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید. پیکر این شهید هنوز نیز مفقودالأثر می باشد.

پیکرمقدسش هنوز پس از سال های سال میهمان شقایق های صحرایی است. به امید روزی که پیکرش در حلقه اشک، بر روی دستان پر از گل تا گلزار شهدا بدرقه گردد.

* مخفی کردن جراحت جانبازی با کلاه

برادر شهید نقل می کند: بار اول که به جبهه رفت، مجروح شد، اما جراحت خود را با گذاشتن یک کلاه به سر از خانواده مخفی نگه داشت. در مرحله دوم عملیات کربلای 4 از ناحیه دست راست مجروح شد و پس از 15 روز بستری شدن در بیمارستان 17 شهریور تهران به منزل مراجعه نمود.

* تأکید سه موضوع در وصیت نامه شهید

* هدف ما از رفتن به جبهه ‌ها،‌ قرآن و احكام اسلام است.

* هيچوقت در زندگي غيبت بندگان خدا را نكنيد.

* نمازهاي فريضه را در وقت خود به جا آوريد.

منبع: عرشیان روحانی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha