سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عباس محبوب

حوزه/ برای اینکه اثری سینمایی یا تلویزیونی به عنوان تولیدی فاخر در زمینه دین نایل آید ، باید برداشت های صحیح از سینما با والاترین ارزش های دینی و اسلامی همراه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» عباس محبوب، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه گفت: سالهاست در سینما و تلویزیون فعالیت می کنم، اما عموماً نقش‌های طنز را ایفا کرده‌ام، با این حال، معتقدم توانایی بازی در دیگر نقش را هم دارم. برای همین، دوست دارم فرصتی برایم پیش آید تا با بازی در کارهای متفاوت، داشته‌های خود را در بازیگری نشان دهم.

وی درباره ویژگی سینمای طنز گفت: متاسفانه در سینمای ما این گونه باب شده که سینمای طنز، گونه‌ای جدی در سینما نیست، درصورتی که از نگاه من، یکی از جدی‌ترین و پرمخاطب‌ترین گونه‌های هنر هفتم، فیلم‌های طنز است که در کشور ما به صورت دم دستی از آن بهره برده می‌شود. برای همین هم عموم نقش‌ها، غنای لازم را ندارند. هر چند در میان این کارها، هستند فیلمسازانی که با دغدغه در این حوزه ورود نموده و انصافاً به داشته‌های مهمی نیز دست پیدا می‌کنند.

*همراهی برداشت های صحیح از سینما با ارزش های دینی برای تولید اثری فاخر

بازیگر سریال «معراجی‌ها» ادامه داد: برای گفته فوق، مسعود ده‌نمکی را مثال می‌زنم که توانسته با برداشت‌های صحیح از سینما، والاترین ارزش‌های دینی و اسلامی را در فیلم‌هایش تصویر کند. این خصیصه به نحوی است که می‌توان از کارهای وی به عنوان فاخر دینی نام برد. برای نمونه به فیلم «رسوایی» اشاره می‌کنم. در تمامی سکانس‌های این فیلم، موضوعاتی مد نظر قرار گرفته که در دین مبین اسلام یا به رعایت آن توصیه شده و یا اینکه مسلمانان را از آن پرهیز داده‌‌ا‌ند، در چنین شرایطی آیا نباید گفت اینگونه فیلم ها اثری جدی در حوزه تولیدات دینی می باشد.

وی به توضیح فوق اضافه کرد: فیلم‌هایی نظیر «رسوایی» جدا از اینکه پیام‌های اسلامی در خود نهان دارند، در جذب مخاطب نیز موفق هستند. بر خلاف بسیاری از تولیدات که با هزینه های فراوان و بدون تماشاگر روی پرده سینماها می‌روند. چون قادر نیستند حتی خرج تولید خود را در بیاورند، فیلم‌هایی چون «رسوایی» جدا از پیام رسانی، سود آوری اقتصادی نیز به همراه دارند.

*علاقه مندی به حضور در کارها دفاع مقدس

این بازیگر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضور در کارهای دفاع مقدسی یکی از خواست‌های همیشگی من است، چون می‌توان حداقل به شهدایی که برای آرامش ما جانشان را فدا کردند، به نوعی ادای دین داشته باشم، البته در سریال «معراجی‌ها» چنین گونه‌ای را تا حدودی تجربه کردم، اما دوست دارم حضورم در کارهای مورد نظر جدی‌تر و عینی‌تر باشد.

*مدافعان حرم بزرگترین ایثارگرانی هستند که می شناسم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ایثار رزمندگان و شهدای مدافعان حرم اشاره کرد و توضیح داد: وقتی از سینمای دفاع مقدس سخن می‌گویم، منظور تنها کارهایی که به هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد نیست، بلکه به فیلم هایی که در آن به رشادت مدافعان حرم پرداخته می‌شود، نیز تعمیم پیدا می‌کند. مدافعان حرم تاج سر این مردم هستند، چون در شرایطی که همه درگیر زندگی مادی شده‌اند، از جان و مال و خانواده خود می‌گذرند، تا برای آرامش این کشور بجنگند. این بزرگترین ایثاری است که می‌شناسم. برای همین در مقابل آن سر فرود می‌آورم.

*ضرورت رعایت اخاق اسلامی توسط بازیگران

وی همچنین با بیان اینکه هنرمند تنها به خود تعلق ندارد، بیان کرد: هنرمند در همه جای دنیا مورد توجه مردم است، برای همین رفتارش نیز الگو ساز است. لذا توصیه من به تمام بازیگران این است که بدانند سینما و تلویزیون جایی برای شهرت اندوزی نیست، بلکه از این عرصه برای خدمت کردن باید استفاده کرد. برای رسیدن به این خواسته، پایبندی به اخلاقیات اسلامی شرطی است که در تمامی مراحل بازیگری می‌بایست رعایت شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha