جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اربعین

حوزه/ استاد حوزه بوشهر گفت: امروز دنیا از تعجب انگشت به دهان گرفته که چطور می شود این همه جمعیت در این روز بدون تبلیغات جمع می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، ظهر امروز در جمع عزاداران اربعین در مسجد النبی شهر چغادک با اشاره به عظمت پیاده روی اربعین گفت: اصل زیارت اربعین چیزی است که در همان سال اول شهادت امام حسین ایجاد شد و در همان سال اول توسط صحابی بزرگ پیامبر اکرم(ص)یعنی جابر بن عبدالله انصاری این دعا گذاشته شد و او اولین کسی بود که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) رفت.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با استناد به فرمایش امام حسن عسکری(ع) علامت شیعه و مومن را پنج مورد عنوان کرد و گفت: نماز 51 رکعت در شبانه روز، زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین، انگشتر در دست راست کردن، در موقع نماز پیشانی خود را بر خاک گذاشتن و گفتن بسم الله با صدای بلند در موقع نماز این پنج مورد را تشکیل می دهند.

وی افزود: کسی که نمی تواند در اربعین در کربلا باشد در خانه خود می تواند زیارت آن را بجا آورد و قرائت کند که امسال از این افراد به عنوان جاماندگان زیارت اربعین یاد می شود که در محل زندگی خود اعمال اربعین را انجام می دهند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه هیچ پیامبر و امامی جز امام حسین(ع) اربعین ندارد گفت: هیچکدام از اهل بیت(ع) اربعین ندارد و در زندگی امروز اربعین را به پاس احترام به مرده مراسم می گیرند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان داشت: در زمان صدام از این حرکت ممانعت شد اما بلافاصله پس از سقوط صدام این حرکت از سر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ایرانی های بسیار زیادی از حرکت اربعین استقبال کردند گفت: این استقبال به حدی بود که بسیاری از رسانه ها و مطبوعات تیتر"ایرانی ترین اربعین" را بر روی رسانه خود منتشر کردند. امروز دنیا از تعجب انگشت به دهان گرفته که چطور می شود این همه جمعیت در این روز بدون تبلیغات جمع می شوند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه حج بالاترین مراسم مسلمانان است و حدود دو میلیون نفر در آن ایام به کشور عربستان و انجام مناسک حج مشرف می شوند گفت: با وجود این جمعیت اما کشور عربستان نمی تواند آن را اداره کند اما در اربعین جمعیتی بالاتر از 20 میلیون نفر به کشور عراق می روند و مردم همچون سیل بی وقفه می آیند و اتفاقی رخ نمی دهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha