جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

ماموستا مصطفی محمودی/ امام جمعه پیرانشهر

حوزه/امام جمعه پیرانشهر گفت: همه باید حافظ آرمان های انقلاب باشیم.

ماموستا مصطفی محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی برای حاکمیت دین مبین اسلام در ایران به وجود آمد، اظهار داشت: در این باره اجرای قوانین اسلامی نیز از شاخص های انقلاب به شمار می رود.

 امام جمعه پیرانشهر با اشاره به شاخصه های یک طلبه انقلابی، افزود: باید یک طلبه انقلابی از واقعیت های دین مبین اسلام مطلع بوده و بر آن مسلط باشد علاوه بر آن از راه دین منحرف نشود.

وی با تاکید بر اینکه یک طلبه انقلابی باید اعتقاد به حقیقت اسلام داشته و در راه راست گام بردارد، تصریح کرد: چنین شخصی باید حافظ انقلاب بوده و ضمن حمایت از مظلوم، در برابر ظالم ایستادگی کند.

 ماموستا محمودی بیان داشت: در حوزه های علمیه بایستی مسائل روز جامعه به همراه علوم دینی تحلیل و تدریس شود.

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به اینکه یک طلبه باید روشنگر و با بصیرت بوده و بر اعتقادات خود پایدار باشد، افزود: علاوه بر آن، چنین شخصی باید حق و باطل را از یکدیگر تشخیص داده و ضمن درک واقعیت، کج فهم نباشد.

 ماموستا محمودی با تاکید بر اینکه طلاب حوزه علمیه باید به صورت هوشیارانه در راه انقلاب اسلامی گام بردارند اظهار داشت: از سوی دیگر باید دشمن شناس بوده و فریب دشمن را نخورند.

وی با انتقاد از اینکه در برخی حوزه های علمیه نظارت کافی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به مسئله نفوذ دشمن، باید با بصیرت و هوشیاری، افراد نفوذی را شناخت چون برخی مدرسانی که وارد حوزه های علمیه می شوند منحرف بوده و ممکن است طلاب را نیز به انحراف بکشانند.

ماموستا محمودی تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون کیفیت حوزه های علمیه استان چندان مناسب نیست و باید نظارت کافی توسط مدیران مجرب در آن صورت گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha