جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طرح میقات الرضا(ع)

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت اجرای طرح میقات الرضا(ع) در استان تاکید کرد: اجرای طرح میقات الرضا(ع) سبب جذب گردشگر مذهبی در خراسان شمالی می‌شود.

حجت‌الاسلام علی اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی با بیان اینکه بقاع متبرکه از گذشته مورد توجه عموم مردم بوده است، اظهار داشت: تلاش بر این است تا با همکاری و همفکری همه جانبه خدمتی شایسته و در خور شأن بقاع متبرکه به زائران این اماکن مقدسه داشته باشیم.

وی، جذب گردشگر زیارتی برای استان، تأمین محل مناسب برای استراحت زائران، خدمات رسانی به زائران، داشتن آثار و برکات معنوی و غیره را از جمله مزایای اجرای طرح میقات الرضا در امامزادگان شاخص و در مسیر تردد زائران امام هشتم(ع) در استان عنوان کرد.

حجت الاسلام صفری با اشاره به اینکه پنج استان مبادی ورودی زائران حضرت امام‌ رضا(ع) به مشهد مقدس، مجری طرح میقات‌الرضا در بقاع متبرکه هستند، افزود: میقات الرضا به پایگاه‌های ایجاد شده در بقاع متبرکه و امامزادگانی گفته می‌شود که در مسیر زائران حرم مطهر امام مهربانی‌ها قرار دارند  .

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ادامه داد: استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و سمنان به عنوان مبادی ورودی زائران پیاده حرم مطهر امام‌ هشتم(ع) بوده که اجرای طرح میقات الرضا برای خدمات دهی به زائران را بر عهده دارند.

وی گفت: با توجه به همجواری این استان با خراسان رضوی که قطب گردشگری و پایتخت زیارتی کشور محسوب می‌شود، سالانه بیش از 20 میلیون زائر و مسافر از خراسان شمالی عبور می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اینکه طرح میقات الرضا(ع) از سال قبل در استان آغاز شده، افزود: با اجرای این طرح تلاش می‌شود تا مسافران و زوار در استان توقف کنند و از بقاع متبرکه و مقبره‌های امام زاده‌های واقع در استان خراسان شمالی هم دیدن کرده و بر همین اساس گردشگری مذهبی و زیارتی استان توسعه پیدا کند.

وی یادآور شد: در خراسان شمالی 156 بارگاه امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد که از این تعداد 31 بقعه و بنا جزو امامزاده ها و بقاع متبرکه میراثی محسوب می‌شوند که برخی از آن‌ها حتی در فهرست آثار ملی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز به ثبت رسیده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای اجرایی کردن طرح میقات الرضا(ع) در امامزادگان شاخص استان به دنبال اعتبارات خاصی هستیم تا بقاع متبرکه ای را که در مسیر زوار قرار دارند برای پذیرایی از مسافران آماده کنیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha