جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حرکت حماسی اربعین به قیام جهانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین ، امروز در موکب احباب‌الرضا(ع) در جمع هیأت‌های مذهبی قزوین گفت: زمانی که خاطرات اربعین را در تاریخ ورق می‌زنیم  متوجه می‌شویم که  نخستین تاریخ اربعین  پس از شهادت امام حسین‌(ع) از سوی جابربن‌عبدالله انصاری صحابه پیامبر‌(ص) که  اواخر عمرش نابینا شده بود و شخصیتی به نام عطیه عوفی کوفی آغاز شد.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به بررسی تاریخ تحلیلی و سیاسی اربعین اظهارداشت:  هنوز راهپیمایی‌های پیش از انقلاب در شهرهای کشور فراگیر و فراوان نشده بود که شنیدیم قرار است در تهران اربعین یک راهپیمایی سیاسی، حماسی و عزاداری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فردای روز اربعین، راهپیمایی شکل گرفت که یک سابقه اجتماع بزرگ پیش از خود داشت و آن اقامه نماز عید فطر به امامت مرحوم آیت‌الله شهید مفتح  در قیطریه تهران بود که در همه جا پیچید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد : در این نماز 50 هزار نفر شرکت کرده بودند که گویی سبب شد به رژیم شاه ضربه وارد شده و کمرش بشکند.

وی ادامه داد: حرکت حماسی اربعین به قیام جهانی تبدیل شده؛ اگر با 4 میلیون نفر در راهپیمایی تهران، رژیم شاهنشاهی درهم شکسته شد اگر جمعیت زائران اربعین به 40 میلیون نفر برسد کمر رژیم صهیونیستی و استکبار و زورگویانی که مقابل اسلام ایستاده‌اند، شکسته می‌شود.

امام جمعه قزوین عنوان داشت:  امروز زائران در اربعین، صداقت گفتار و تحقق کلمات حضرت زینب(س) را فریاد می‌زنند که خطاب به یزید فرموده بود، « ای یزید! من تو را تحقیر و کوچکت می‌کنم اما خود را بزرگ خیال می‌کنی، تو شکست خوردی، هر نیرنگ و حیله‌ای داری به کار بگیر و هر کوشش و تلاشی داری فروگذار نکن و هرکاری میتوانی  انجام بده.)

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: اربعین در مسائل معنوی انسان معجزه می‌کند؛ اگر کسی 40 شبانه ‌روز کاری را با خلوص الهی انجام دهد چشمه‌های معرفت، فهم، شعور، معنویت، عرفان و نورانیت از دل به جوشش درمیآید که لازم است زائران قدر برکات حضور در اربعین حسینی را بدانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha