جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ جوانان، اولین هدفِ تیرِ طاغوت ‏هاى فرعونى هستند. در دنیاى امروز نیز، قدرت ‏هاى استكبارى با ترویج فساد و اعتیاد، جسم و روح جوانان را به مرگ مى ‏كشانند.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه»، استاد محسن قرائتی در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود با موضوع تفسیر قطره ای به بیان آموزه های آیه چهل و نهم سوره بقره پرداخته است.

«وَ إِذْ نَجَّيْناكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ يُذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَكُمْ وَ في‏ ذلِكُمْ بَلاءٌ مِنْ رَبِّكُمْ عَظيمٌ» (بقره، 49)

ترجمه: (اى بنى اسرائیل بیاد آورید) آن هنگام كه شما را از حكومت فرعونیان نجات بخشیدیم، آنان كه همواره شما را به بدترین وجهى آزار مى ‏دادند، پسران شما را مى ‏كشتند و زنان شما را (براى كنیزى و خدمت) زنده نگه مى ‏داشتند و در آن، آزمایشى بزرگ از جانب پروردگارتان بود.

فرعون براى حفظ حكومت خود، به بهانه ‏هاى مختلف جوانان و مردانِ بنى ‏اسرائیل را مى ‏كشت و زنان آنها را به بردگى و كنیزى مى ‏برد تا قدرتى براى مقابله با او پیدا نكنند.

اصولا جوانان، اولین هدفِ تیرِ طاغوت ‏هاى فرعونى هستند. در دنیاى امروز نیز، قدرت ‏هاى استكبارى با ترویج فساد و اعتیاد، جسم و روح جوانان را به مرگ مى ‏كشانند و زنان و دختران را با تبلیغات وسیع خود، در زمینه مُدِ لباس و كیف و كفش و انواع لوازم آرایش، اسیر شهوات خود مى‏ گردانند.

 از این آیه مى ‏آموزیم كه:

چه سختى و مصیبت، و چه آزادى و آسایش، هر دو وسیله آزمایش است تا انسان، خود را نشان دهد و به رشد و كمال رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha