جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید طاهر الهاشمی

حوزه/ الهاشمی گفت: ممانعت از سفر ۱۶ نفر از شیعیان و توقیف گذرنامه آنها در فرودگاه دقایقی قبل از سفر به عراق، موجب نقض حقوق قانونی آنها است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید طاهر الهاشمی اندیشمند شیعه مصری و عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفتگو با پایگاه مصری "فیتو" ممانعت مسئولان امنیتی مصر از سفر شیعیان مصری به عراق برای مشارکت در مراسم زیارت اربعین را محکوم کرد.

الهاشمی گفت: ممانعت از سفر 16 نفر از شیعیان و توقیف گذرنامه آنها در فرودگاه دقایقی قبل از سفر به عراق، موجب نقض حقوق قانونی آنها است و این اقدامات در حالی انجام می شود که ما در شرایطی استثنائی به سر می بریم و نیازمند تلاش در جهت حمایت از امنیت کشور هستیم.

وی افزود: ممانعت از سفر این 16 نفر اقدامی قانونی نبوده و به نظر من بر اساس سلایق شخصی صورت گرفته و اقدامی فردی بوده؛ چراکه تا کنون برادران شیعه می توانستند به عراق سفر کنند و من نیز به عنوان نماینده مصر به دانشگاه واسط عراق رفتم و پیام مسئولان مصری را در مورد ضرورت تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی و امنیتی به عراق اعلام کردم.

گفتنی است که 16 شیعه مصری روز یکشنبه در حالی که قصد داشتند برای شرکت در مراسم اربعین عازم عراق شوند، به خاطر اقدامات متعدد و طولانی امنیتی در فرودگاه از پرواز خود جا ماندند و درباره علت سفر خود و اماکنی که قرار است به آنجا بروند و شخصیت هایی که می خواهند با آنها دیدار کنند مورد بازجویی قرار گرفتند و زمانی به آنها اجازه پرواز داده شد که هواپیما فرودگاه را ترک کرده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha