جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مردم فلسطین

حوزه/ یک نهاد اسرائیلی افشاء کرد که روستای بادیه نشین ام الحیران با بیش از ۳۰ سکنه فلسطینی، امروز توسط بولدوزرهای اسرائیلی با خاک یکسان می‌شود و قرار است به جای آن یک روستای یهودی ساخته شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی قصد دارد روستای بادیه نشین ام الحیران را که در منطقه جنوبی نقب قرار دارد و محل سکونت ده‌ها فلسطینی می‌باشد، تخریب سازد.

یک نهاد اسرائیلی افشاء کرد که تخریب این روستا که حداقل 30 سکنه فلسطینی دارد، روز سه شنبه آغاز می‌شود. اسرائیل قصد ساختن یک روستای یهودی در این منطقه را دارد. آن‌ها خانواده‌های یهودی مرتبط با شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی را به این مکان در ام الحیران منتقل می‌کنند، و در مقابل روستاییان فلسطینی را آواره می‌سازند.

به غیر از روستای ام الحیران، 40 روستای بادیه نشین دیگر در منطقه نقب در لیست تخریب رژیم صهیونیستی قرار دارند که شامل ده‌ها هزار سکنه فلسطینی می‌شوند.

بسیاری از ساکنان این مناطق پس از اینکه در سال 1948 و تشکیل رژیم صهیونیستی از روستاهای آباء و اجدادی‌شان آواره شدند در این زمین‌ها سکونت یافتند. و از آنجایی که رژیم اسرائیل این روستاها را به رسمیت نمی‌شناسد بسیاری از آنان از داشتن امکانات اولیه زندگی مانند آب و برق محروم هستند.

اوایل این ماه نیز بولدوزرهای اسرائیلی روستای الرقیب در بخش جنوبی نقب را از بین بردند که این روستا از سال 2010 تاکنون بیش از 100 بار تخریب شده است.

یوسف جبارین عضو کنست، این اقدام را شدیدا محکوم کرده و آن را  تشدید برخورد خطرناک علیه فلسطینیان عنوان کرد.

جبارین گفت: این ثابت می‌کند که اسرائیل سیاست‌هایش را در هدف قرار دادن جامعه عرب و برخورد با آنان به عنوان دشمن ادامه می‌دهد. و اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد زمانی خواهد رسید که سیاستمداران اسرائیلی تمامی کرانه باختری را یهودی‌سازی می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha