چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علیرضا عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از این که برخی از افراد، از انقلاب اسلامی، توقعات بیجا دارند، گفت: متأسفانه گاهی رفتارهایی مشاهده می شود که باید گفت ،ماهیت انقلاب را دشمنان بهتر از خود ما شناخته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار بسیجیان و طلاب استان خراسان جنوبی که به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج به دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی آمده بودند، اظهار داشت: جامعه ای که جهل بر آن غالب شود، سامان دادن و جمع کردن آن بسیار مشکل است، چرا که جامعه توأم با جهالت، به رشد نمی رسد و سبب از بین رفتن آبروی دین، علما و صلحا می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که مسبب بیشتر بلاهای انسان، خود انسان است، تصریح کرد: هیچ انسان عاقلی سرمایه های مادی و معنوی خویش را ضایع نمی کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ضمن انتقاد از این که برخی افراد، زبان جاهلانه را بهتر از زبان عاقلانه می دانند، خاطرنشان کرد: جاهلانه رفتارکردن، سبب می شود که افراد به سمت ناکجا آباد بروند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که در جامعه فعلی، افراد به لحاظ شرایط اقتصادی در یک وضعیت قرار ندارند، متذکر شد: برخی افراد بسیار غنی و در مقابل برخی دیگر، بسیار ضعیف هستند که این موضوع سبب ناهمگونی اقتصادی در جامعه می گردد.

وی افزود: اگر هر چیز در جای خود قرار گرفته و ثروت جامعه اعم از ثروت شخصی و ثروت ملی متناسب توزیع گردد، شاهد مشکلات دست و پا گیر جامعه نخواهیم بود؛ چنین جامعه ای بی نیاز بوده و به کمال مطلوب می رسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که از نظر کارشناسان روز دنیا، مردم ایران کارآمدترین و مستعدترین مردم دنیا هستند، عنوان کرد: مسبب این عامل، اسلام ناب محمدی است که باید در جهت حفظ آن، با تمام قوا، تلاش شود.

وی با بیان این که در برخی مواقع ماهیت انقلاب اسلامی را دشمنان این انقلاب، بهتر از خودمان می دانند، اذعان داشت: نباید کاری بکنیم که حیثیت اسلام و انقلاب زیر سوال برود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با انتقاد از این که برخی از افراد، از انقلاب اسلامی، توقعات بیجا دارند، گفت: بر اساس سخنان امام راحل«ره»، نباید بگوییم که انقلاب برای ما چه کارکرده است؛ باید توجه کنیم که ما برای انقلاب چه کرده ایم.

وی  با تاکید بر این که دنیای سرمایه داری، یک برده داری طبقاتی است که اختیارش دست مردم نیست، مطرح کرد: تفاوت زیادی بین عالمانه رفتار کردن و جاهلانه رفتار کردن در جامعه وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که نسپردن انقلاب اسلامی به دست نااهلان و نامحرمان، یکی از تأکیدات مهم امام راحل بوده، اظهار داشت: گناه تمام فقیران و افرادی که شبها گرسنه می خوابند، بر گردن همه ما قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان با اشاره به این نکته که بدترین دشمن هر فرد، خود آن فرد و جهل است،تصریح کرد: باید از جهل و نادانی فاصله گرفته و با درایت و هوشیاری، وفادار ارزشهای اسلام و انقلاب باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha