پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سلام بر حسین

حوزه / مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: مستند نمایشی "سلام بر حسین" در شهرستان مانه و سملقان به مناسبت ایام اربعین حسینی و عزاداری های پایان ماه صفر با حضور امام جمعه شهر قاضی، روحانیون رونمایی و اکران شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خراسان شمالی، هاشم شیرازیان اظهار داشت: مستند نمایشی "سلام بر حسین" به همت کانون فرهنگی هنری "چهارده معصوم" روستای قلعه خان از توابع شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی تولید شده است.

وی موضوع این مستند تلویزیونی را  به تصویر کشیدن آیین های نمایشی به یادگار مانده از گذشته و معرفی فرهنگ  های عزاداری ایام محرم عنوان کرد و افزود:  فرهنگ یک جامعه از خرده فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها از آداب و رسوم  و آیین های  یک جامعه نشات می گیرد که امروز به مرور شاهد منسوخ شدن این آداب و رسوم هستیم.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: سعی شده است تا با تولید این مستند، آیین های عاشورایی این منطقه که قدمت تاریخی دارد به تصویر کشیده و زنده نگه داشته شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی اضافه کرد: مستند "سلام بر حسین"، ٣٥ دقیقه روایت متفاوت و مستند از نمایش تعزیه  و تعزیه خوانان در استان است.

به گفته وی، مستند "سلام بر حسین" به زودی  از شبکه اول سیما و نیز از شبکه جهانی جام جم برای عموم علاقمندان و مخاطبان پخش می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha