شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هفته نامه افق حوزه

حوزه / چهارصدو هشتاد و هفتمین شماره "افق حوزه" به انضمام افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، نشریه "افق حوزه" در بخش هایی مانند؛ اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

برخی از عناوین این شماره هفته نامه "افق حوزه" شامل: «استحکام داخلی کشور اساس کار است»، «کشتار عزاداران حسینی در نیجریه مایه ننگ و ذلت دنیاست»، «رسالت حوزه تربیت فقیه است؛ نباید شهرها از عالم و فقیه خالی شود»، «حاکمان نیجریه به دور از "سیاست کشتار" با مسلمانان گفت وگو کنند»، «نماز در زمان رسول خدا (ص)، آیا با دستان باز خوانده می شد یا با تکتف و تکفیر؟»، «این میدان عظیم ایمان و عمل تکرار پیام عاشورا و حیات مجدد اسلام است» می باشد

* درس اخلاق آیت الله خوشوقت (ره)

درس اخلاق حضرت آیت الله خوشوقت (ره) با موضوع «انبیاء (ع) الگوی عملی مبلغین» در این شماره نشریه افق درج شده است. در بخشی از این درس اخلاق در خصوص وظیفه مبلغین آمده است: فرق ما با انبیاء (ع) این است که آن ها بی سیم داشتند و مستقیماً دستورات را می گرفتند و ما نمی توانیم مستقیم بگیریم؛ پس ما از آن هایی که گرفته اند استفاده می کنیم و به دیگران منتقل می کنیم. لذا ما از کتاب و عترت استفاده می کنیم و به دیگران منتقل می کنیم. کتاب را ما نگرفته ایم، کتاب را پیغمبر اکرم (ص) گرفته است، عترت (ع) هم حرف های دیگری را در ادامه زده اند.

بنابراین حداقل وظیفه ما در جایگاه تبلیغ این است که آن چه را که از کتاب و عترت می فهمیم و یاد می گیریم در برابرش تسلیم باشیم و اگر انکار کنیم به درد تبلیغ نخواهیم خورد و تبلیغ ما کاری می شود که تنها پول از آن در خواهد آمد و به درد هدایت مردم نمی خورد. مردم علاقه شدید به پول دارند، اگر ببینند که ما به پول هایشان نظر داریم، قیچی را برمی دارند و آن ارتباط معنوی را قطع می کنند.

مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» نیز شامل: «راه سعادت: مصیبت رحلت رسول اکرم (ص) در نگاه اهل بیت (ع)»، «استفاده از انگشتان برای شمارش مغز را قوی تر می کند»، «چگونه کودکان را به درس و مدرسه علاقه مند کنیم؟»، «طب ناب: مواد غذایی کسل کننده را بشناسید»، «نکته: تکنیک های تغییر رفتار» می باشد.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha