پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمدجواد توکلی

حوزه/ عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) تصریح کرد: ما برای این که در عرصه اقتصاد مقاومتی موفق باشیم باید سبک زندگی و نظام آموزشی را همسو با آن تنظیم کنیم.

دکتر محمدجواد توکلی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی باید در همه عرصه های علمی، فکری، فرهنگی و اجتماعی جریان پیدا کند تا شاهد نتایج و ثمرات ارزشمند آن در کل کشور باشیم.

وی با تاکید بر لزوم تغییر در باورها و گرایش‌های مردم در راستای معطوف کردن آن‌ها به سمت اقتصاد مقاومتی گفت: متاسفانه سبک زندگی فعلی برخی از افراد جامعه تناسبی با اقتصاد مقاومتی ندارد به این معنا که ما باید کار و تلاش را در کنار مصرف درست و پرهیز از اسراف قرار دهیم و حال آن که متاسفانه گاه در جهت معکوس نشانه هایی در جامعه را شاهد هستیم.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بی شک چنانچه اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد جامعه حکم‌فرما شود، زمانی که الگوهای رفتاری شکننده داخلی مانند مشکلات خط تولیدی و ... یا تکانه‌هایی از خارج مانند تحریم بر بدنه بخش اقتصادی وارد شود، بخش اقتصادی بدون خدشه به راه خود ادامه دهد.

وی همچنین یاد آور شد: بر این اساس الگوی تولید، الگوی کار و تلاش مضاعف، الگوی نظام مصرف، الگوی تولید و توزیع ثروت و همچنین الگوی توزیع درآمد از جمله بخش‌هایی هستند که برای عجین شدن با اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار دارند و در این خصوص هم مردم و هم مسئولان به سهم خود باید به ایفای نقش بپردازند.

این اقتصاد دان حوزوی تاکید کرد: بخش های مهم تأثیرگذار بر فرهنگ جامعه همچون حوزه های علمیه، نظام آموزشی، رسانه ها و غیره برای نهادینه شدن الگوی اقتصاد مقاومتی در جامعه و تبدیل شدن این الگو به فرهنگ، باید تلاش بیشتر و گسترده تری انجام دهند و در این راستا قبل از هر چیز کار فرهنگی و گفتمان سازی را در دستور کار قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha