جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم پاشایی

حوزه/ معاون پژوهشی مدرسه علمیه نرجسيه سنقرگفت: براي رهايي از غضب و رسيدن به دوران ظهور فقط نشستن و دعا كردن سود ندارد بلکه باید تلاش كرد و مردم رو با شرايط و ويژگي هاي امام عصر (عج) و دوران ظهور آشنا كرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه  خانم  پاشايي امروز در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه نرجسیه شهرستان سنقر عنوان با اشاره به احادیث ائمه اطهار علهیم السلام عنوان داشت: روز ظهور ، روز رجعت و روز قيامت جز ایام الله می باشند که رحمت خدا دراین سه روز جلوه خاصی دارد.

معاون پژوهشی مدرسه علمیه نرجسيه شهرستان سنقر اظهار داشت: هر روزي كه خداوند رحمت خاصي رو در آن روز بفرستد وجلوه خاصي داشته باشد يوم الله است.

وی در ادامه افزود: از طرف ديگر همه ما مي دانيم كه سير عالم آفرينش از انسان گرفته تا همه موجودات الي الله است (لي الله تصير المور) و روز قيامت روز جلوه و ظهور اسماء وصفات الهي است لذا مهم اينجاست كه هدف از بيان اين سه روز چيست و چه رابطه اي بين آنها وجود دارد.

این استاد حوزه بیان داشت: براي ورود به عرصه قيامت ودرك آن انسان احتياج به شناخت دارد چون قيامت يك عالم بسيار متكاملي است لذا خداوند متعال از سر لطف وجهت آمادگي انسان براي ورود به قيامت دو مقدمه ظهور وديگري رجعت فراهم کرده است.

خانم پاشایی یادآور شد: مرحله و دوره ظهور براي آمده شدن در برابر عدل مطلق الهي در قيامت و بعد هم دوران رجعت وحاكميت اهل بيت و سپس رسيدن به يوم القيامه است در نتیجه ظهور و رجعت مقدمه ظهور كامل اسماء وصفات پروردگار است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه نرجسيه شهرستان سنقر  ابراز داشت: در زمان ظهور تمام استعدادهاي انسان به فعليت مي رسند و به تعبيري دوران ظهور دوران فرج الله است، زمان ظهور زمان رحمت و بركت است به همين دليل است كه ما که در دوران غيبت به سر مي بريم دعا مي خوانيم چون زمان غيبت زمان غضب است و وقتي خداوند بر مردم غضب كند اهل بيت علیهم السلام را از آنها دور مي كند.

وي در پايان خاطر گفت: براي رهايي از غضب و رسيدن به دوران ظهور فقط نشستن و دعا كردن سود ندارد بلکه باید تلاش كرد و مردم رو با شرايط و ويژگي هاي امام عصر (عج) و دوران ظهور آشنا كرد و براي ظهور زمينه سازي نمود و همچنین خود نيز هر لحظه به امام عصر فكر کرد كه جزء ياران عصر غيبت و ظهور قرار بگیریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha