سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام ستار علیزاده / مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه / مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که وقف برخاسته از فطرت پاک و نشان از نوع دوستی انسان است، گفت: تحقق عملی وقف در جامعه اسلامی موجب اجرای دقیق عدالت اجتماعی خواهد شد.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در مازندران، با بیان اینکه فرهنگ وقف نشان از آینده نگری دین مبین اسلام برای امت اسلامی است، افزود: اگر وقف در جامعه دینی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد به حتم بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه اسلامی رفع خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران، بهترین عمل برای بقیات و  صالحات را سنت حسنه وقف دانست و افزود: وقف نیاز به گسترش بیشتری در جامعه دارد و اگر این امر مهم تبلیغ و گسترش پیدا کند زمینه‌ساز احیای ارزش‌های اسلامی و دینی است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در این راستا حرکت کرد.

وی با بیان این که ترویج فرهنگ وقف امری ضروری و مهم است که باید در راستای آن گام برداشته شود، گفت: مسئولان و همه مردم برای حفظ و احیای موقوفات و ترویج وقف در جامعه باید تلاش کنند و نیاز فعلی جامعه این امر را اقتضا می کند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که گسترش فرهنگ وقف آینده جامعه را تأمین می کند و حتی مشکلات اقتصادی نیز بر طرف خواهد شد، ادامه داد: وقف دستور عملی اسلام برای زدودن فقر و تنگ دستی در جامعه دینی است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که وقف برخاسته از فطرت پاک و نشان از نوع دوستی انسان است، ادامه داد: تحقق عملی وقف در جامعه اسلامی موجب اجرای دقیق عدالت اجتماعی خواهد شد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که در طول تاریخ اسلام پیامبر و ائمه معصومین(ع) اموال خود را در راه رضای الهی و تقویت جایگاه اسلام وقف می کردند، ادامه داد: این سنت ارزشمند دینی پس از ائمه معصومین(ع) همواره مورد تأکید علما و بزرگان دینی بوده است.

وی با بیان این که وقف اموال در راه رضای الهی انسان را بی نیاز می کند، گفت: فرهنگ وقف به عنوان یک صدقه جاریه باید همواره مورد توجه مؤمنان قرار گیرد تا شاهد رشد و گسترش روزافزون هر روزه آن باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران از وقف به عنوان بزرگترین و مهم ترین پشتوانه برای رشد و گسترش ارزش های دینی در جامعه یاد کرد و گفت: اگر فرهنگ وقف به خوبی در جامعه نهادینه شود از محل درآمد آن می توان در جهت توسعه و رونق بخش های دینی، فرهنگی و علمی کشور استفاده کرد.

حجت الاسلام علیزاده با تأکید بر این که آثار و برکات وقف در جامعه بسیار زیاد است، ادامه داد: آثار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این سنت حسنه دینی باید بیشتر برای تبیین و تشریح شود تا نگاه ها نسبت به مسأله وقف بیشتر معطوف شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، از وقف به عنوان بهترسن دستور دینی برای افزایش عدالت اجتماعی در جامعه یاد کرد و با بیان این که اگر این سنت حسنه دینی به خوبی در جامعه نهادینه شود دیگر شاهد فقر در جامعه دینی نخواهیم بود، گفت: وقف می تواند بهترین پشتوانه برای گسترش اسلام ناب در جامعه باشد.

وی در ادامه سخنان خدو با بیان این که 70 درصد موقوفات مازندران با نیت عزاداری امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز امروز جامعه باید تلاش کنیم موقوفاتی با نیازهای متناسب با مسائل فرهنگی، علمی و درمانی در جامعه انجام شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha