پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پیامبر اکرم

حوزه / دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: موفق‌ترین مبلغ تاریخ حضرت محمد (ص) است چرا که پیامش فراگیر، ماندگار و جلوتر از زمان خود بود و مبلغان دینی نیز با الگو قرار دادن راه و رسم پیامبر اکرم (ص) در امر تبلیغ موفق تر خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حسین فرخنده صبح امروز در جمع شماری از روحانیون استان اظهار داشت: سیره زندگی، اخلاقی و تربیتی پیامبر اکرم (ص) بهترین و شایسته ترین الگو برای هدایت بشریت است.

وی با بیان اینکه پیامبر اعظم (ص) الگوی مکارم اخلاقی برای تمام بشریت در همه دوران ها است، افزود: با تامل و نگرش در زندگانی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) می توان معیارهای افعال و اعمال اخلاقی را در جامعه اسلامی مشخص و تبیین کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تا قبل از بعثت پیامبر اکرم (ص) جامعه بشری در جهل و نادانی به سر می برد، گفت: آن زمان، انسان‌ها هیچ ملاک و ارزشی نداشتند و ملاک ارزشمندی انسان‌ها به مقام، پول و قبیله بود و پیامبر در چنین جامعه‌ای که خفقان و ظلم و ستم بیداد می‌کرد، مبعوث شدند و مردم را از ظلم و جهالت به زندگی زیبا همراه با سعادت و نیک‏بختی دعوت کرده و روشنایی را در سراسر عالم گسترش دادند.

وی پیامبر اسلام را مظهر نوع‏دوستی و نمونه کامل ارزش‌های الهی و انسانی خواند و اظهار داشت: پیامبر، انسان‌ها را تا جایی رشد داد که حتی از فرشتگان نیز برتر شدند و دین اسلام کامل‌ترین دین در سطح جهان شد.

فرخنده همچنین با بیان اینکه حضرت محمد مصطفی(ص) بهترین و کامل ترین اسوه راستین بشریت است، گفت: پیامبر اکرم (ص) با ترویج اخلاق و کردار کریمانه در طول نبوت خود موفق شدند دلهای گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد پیامبر اعظم (ص) در استان به مناسبت عزاداری مراسمات دهه آخر صفر، گفت: تشکیل این ستاد فرصت و ظرفیت مناسبی برای جریان‌سازی فرهنگی و تقویت وحدت و همدلی در جامعه است.

وی با بیان اینکه به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت جانسوز حضرت محمد (ص) زیارت ازبعید در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه سطح استان برگزار می شود، افزود: زیارت حضرت رسول با عنوان زیارت از بعید، زیارتی وارده در مفاتیح‌الجنان است.

فرخنده ادامه داد: مراسم قرائت زیارت از بعید با هدایت و مدیریت ائمه جمعه و جماعات و روحانیان اعزامی برای برگزاری مراسم‌های سوگواری دهه پایانی ماه صفر و رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، در مساجد استان، مصلی ها و بقاع متبرکه و تکایای سطح استان برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، قرائت زیارت از بعید در ادارات، اعزام روحانیان به روستاها، اطلاع‌رسانی مراسم محوری به عموم، تبیین سیره نبوی در برنامه‌های فرهنگی عقیدتی و سیاسی، ارسال پیامک و برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع سیره پیامبر اکرم (ص) نیز از مهم‌ترین برنامه‌های پیش بینی شده برای برگزاری در این رو به شمار می رود.

خاطرنشان می گردد: این نشست در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به مناسبت برگزاری آیین های عزاداری دهه آخر صفر و برنامه ریزی برای برنامه های رحلت پیامبر اکرم (ص) برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha