سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام محمدی قائینی

استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان، اعتقاد به معاد و اهمیت به نماز را دو رکن اساسی حیات معنوی مومن دانست و گفت: نماز باید از روی عشق به خدای متعال باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی، در درس اخلاق مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) با اشاره به اهمیت معاد، ابراز داشت: خداوند متعال می گوید من تعجب می کنم نسبت به کسی که یقین به موت دارد ولی با این حال خوشحال است همانند کسی که انگار به هیچ چیز و هیچ کس وابسته نیست که این با باور های اعتقادی ما سازگاری ندارد و ما همه به خداوند متعال احتیاج داریم.

وی با اشاره به مساله معاد و جهان آخرت گفت: فرهنگ دینی ما می گوید تو مسافر هستی، تو مسئول هستی، جواب باید بدهی مانند دانش آموزی که به وظایفش عمل کرده ولی هنوز دلهره امتحان رادارد.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت توجه به نیت خالص در اعمال، خاطر نشان کرد: از امام صادق(ع) نیز نقل شده  که در مراسم حج در طواف خانه خدا گریه کنان اعمال حج را انجام می داد.

وی افزود: که مساله خوش روئی با مساله خوشحالی مطلق فرق دارد، همانطور که در روایات سفارش به خوش روئی و اخلاق حسنه شده نیز سفارش به اهمیت به معاد و جهان آخرت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی در ادامه تصریح کرد: نماز انسان را به یاد خدا و آخرت سوق می دهد، حال اگر صدای اذان را شنیدیم و به سوی نماز رفتیم مهم است؛ اگر در نماز جماعت صبح شرکت کنیم، مهم است،  نماز باید از روی عشق به خدای متعال باشد، مانند شخصی که نماز شبش قضا شده و ناراحت شود.

وی در رابطه با اهمیت نماز افزود: عشق اصلی خداوند است و این تعابیری که ما از عشق داریم همه مجازی و دنیوی است، وقتی پیامبر اسلام(ص) از کار دنیا خسته می شدند و زمان نماز فرا می رسید به بلال می فرمودند: بلال اذان بده تا راحت شویم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان خاطر نشان کرد:  نفس آدمی انسان را به اوج رذائل می رساند و تنها تقوا تنها راه بازدارنده نفس است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha