شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با تأکید بر این که مهمترین نیاز جامعه، هدایت است، گفت: حوزه علمیه چراغ راه بشریت بوده و یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه جعفریه شهرستان قاین، اظهار کرد: نعمت های خداوند قابل شمارش نیست و خداوند هر چه برای خلقت لازم بود، به بشریت عطا کرد.

وی شرط شکر نعمت های خدا درعالم را استفاده درست و صحیح از آنان دانست و گفت: البته نعمت ها همه یکسان نیستند؛ برخی نعمت ها مشروط هستند، اما برخی نعمت ها خود شرط هستند، که اگر بخواهیم از نعمت الهی بهره مند شویم، آن شرط باید باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شرط نعمت های خدا گوش دادن به راهنمای هستی یعنی پیامبران است، تاکید کرد: خداوند جز برای راهنمایی بشر و شکر نعمت های الهی، پیامبران را برای هدایت بشر مبعوث نکرد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی تعالیم الهی را تحریف کرده و با دین خدا در حال پیکار است، اظهار کرد: امروز بشریت از تعالیم انبیای الهی دور شده است که نتیجه آن این است که دنیای امروز، سرا پا ظلم، ستم، مظلوم کُشی و قانون شکنی شده، و این شرایط به این دلیل است که برخی افراد، نعمت هدایت را نادیده گرفته اند. 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی، حوزه علمیه را چراغ راه بشریت عنوان کرد و افزود: حوزه های علمیه همواره راه نجات بشر بوده و یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند است.

 وی با اشاره به اینکه مهمترین نیاز جامعه هدایت است، خاطر نشان کرد: حوزه علمیه در راستای هدایت بشر قدم بر می دارد، ولی جامعه چون به بلوغ عقلی نرسیده، تشخیص نمی دهد؛ لذا این وظیفه حوزه است که جامعه را به بلوغ فکری برساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در ادامه سخنانش، آیت الله شهید مطهری(ره) را نمونه روحانیون عصر کنونی برای بیداری اندیشه و افکار جامعه دانست و افزود: طلبه باید ابتدا هدف خود را مشخص کند و بعد برای آن برنامه ریزی کرده و مطابق آن عمل کند تا مفیدترین فرد در جامعه شود.

وی حسایت دشمن به ایران را به خاطر گسترش اندیشه های اسلامی دانست و تأکید کرد: امروز افراد بسیاری در سراسر دنیا، برای یادگیری معارف اسلامی توسط صاحب اندیشه ها، آغوش باز کردند که این شرایط، نفوذ و قدرت ایران اسلامی را در منطقه نشان می دهد.

حجت الاسلام عبادی گفت: باید جامعه آینده در مسئله هدایت بشر سرشار از آیت الله شهید مطهری ها شود چرا که این شرایط، زمینه واقعی ظهور امام زمان(عج) است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمنان دیروز، شاگردان امروز شده اند افزود: روزگاری، کشورهایی مانند آمریکای لاتین و روسیه بزرگترین خطر برای دیانت بوده اند ولی امروز می گویند، محققان و عالمان اسلام بیایند در کشور ما تبلیغ اسلام ناب محمدی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha