سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سردار علاماتی

حوزه/ رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس ستاد فرماندهی کل قوا با بیان این که حوزه های علمیه نقش مهمی در صدور انقلاب اسلامی به جهان داشتند و امروز فرهنگ انقلابی ملت ایران به کشورهای مختلف نفوذ کرده است، تأکید کرد: هیچ معادله ای بدون حضور ایران در منطقه قابل حل نیست .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، سردار علاماتی رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس ستاد فرماندهی کل قوا، در یادواره 250 شهید کارگر کاشان که در مسجد قائمیه این شهر برگزار شد، به نقش شهداء در گسترش بسیج در بیرون از مرزهای کشورمان اشاره کرد و گفت: بسیجیان در 8 سال دفاع مقدس ضمن بیرون راندن دشمن ازکشورمان، امروز هم تا عمق 600 کیلومتری بیرون ازمرزها برای صدور فرهنگ ایثار و شهادت جلو رفته اند.

وی دفاع مقدس را هم‌طراز واقعه عاشورا دانست و گفت: با توجه به اینکه ارزش خون شهداء فراتر از حد تصوراست لذا اگر هر روز هم  یادواره شهداء برگزارکنیم، کم است .

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس ستاد فرماندهی کل قوا، زنده نگه داشتن یاد شهداء را امتداد مسیر اربعین حسینی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دانست و یاد آورشد: برگزاری یادواره شهداء وعزاداری کردن برای شهیدی که همه هستی خود را فدای اسلام کرده است، باید همچنان تدوام داشته باشد .

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، به نقش شهدای حرم در جلوگیری از ورود دشمنان به داخل مرزهای کشورمان اشاره کرد و گفت: کسانی که به عنوان شهدای حرم در بیرون از مرزهای کشورمان جان فشانی می کنند، خوب درک کرده اند که چه ارزشی دارند.

وی افزود: به برکت خون شهداء، به نحوی فرهنگ  ایثار و شهادت از مرزهای کشورمان عبور کرده که هیچ معادله ای بدون حضور ایران در منطقه قابل حل نیست .

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، تنها راه نجات جامعه از مشکلات و گرفتاری های موجود را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: همانطورکه ایمان، اعتقاد، ایثار و ایستادگی در برابر زورگویان، موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، در حال حاضر هم  خواهیم توانست با این روش بر مشکلات موجود کشورمان فایق آییم.

وی به نقش کارگران و صنعتگران در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:  کارگران  با حضور درسنگرهای دفاع مقدس و جبهه های اقتصادی با کار و تلاش و تقدیم  بیشترین شهید، جانباز و ایثارگر، نقش بسیار مهی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند.

سردار علاماتی، آمارشهدای کشورمان را تا پایان سال 93  بیش از 221 هزار و717  نفر عنوان کرد و گفت: اقشار مختلف مردم کشورمان تا کنون حدود  542 هزار و 869 نفرجانباز و بالغ بر3 میلیون نفر ایثارگر تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

شایان ذکر است در یادواره شهدای کارگر کاشان که با حضور جمع زیادی ازفعالان کارگری، اقتصادی و کارگران بازنشسته شهرستان کاشان، معاون استاندار و فرماندار کاشان، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، روحانیون، دبیر اجرایی خانه کارگر، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی  کاشان و خانواده معظم شهداء برگزارشد، پس ازمدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) و ارائه گزارشی توسط سروان پاسدار سلیمانی فرمانده پایگاه کارگری محمد رسول الله(ص) ناحیه مقاومت بسیج کاشان، تعدادی از کارگران جانباز به بیان خاطراتی از دوران جبهه وجنگ پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha