جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس جمهور درمراسم تشییع آیت الله العظمی موسوی اردبیلی

حوزه/ مرحوم آیت الله العظمی موسوی اردبیلی از مراجع عالیقدر و از شخصیت های بنام و موثر در انقلاب اسلامی بودند و فقدان ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه‌های علمیه و نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در گفتگو با خبرنگاران و در توصیف شخصیت این عالم عالیقدر گفت: مرحوم آیت الله العظمی موسوی اردبیلی از مراجع عالیقدر و از شخصیت های بنام و موثر در انقلاب اسلامی بودند.
وی با بیان اینکه آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی از یاران نزدیک امام راحل و مقام معظم رهبری بودند، ادامه داد: ایشان جزء چهره‌های مشهور و از علمای بزرگ تهران در دوران نهضت اسلامی بودند و در پیروزی انقلاب نقش بسیار تاثیرگذاری داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به تلاشها و خدمات ارزنده آیت الله موسوی اردبیلی در انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ایشان به عنوان یکی از اعضای شورای انقلاب و نیز نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی و پس از آن به عنوان یکی از شخصیت هایی که در کنار شهید آیت الله بهشتی قوه قضائیه اسلامی را سامان دادند، خدمات ارزنده ای را به کشور داشته اند.
رئیس جمهوری با اشاره به مجاهدت های آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در زمینه تعلیم و تربیت ، اظهار داشت: ایشان در دانشگاه و حوزه از موسسین مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی بوده و نقش بسیار تاثیرگذاری برای تربیت شاگردان بزرگ داشته اند.
وی فقدان این عالم بزرگوار را ضایعه ای بزرگ برای حوزه های علمیه، نظام جمهوری اسلامی ، وفاداران به انقلاب و مقلدین و شاگردان ایشان و مردم استان اردبیل دانست و تاکید کرد: این عالم فقید سالها در اردبیل برای تعلیم و تربیت انسان های بزرگ در آن منطقه تلاش کردند.
رییس جمهوری با بیان اینکه “ایشان یک شخصیت بنام علمی و انقلابی و چهره ای تاثیرگذار در نظام جمهوری اسلامی ایران بودند”، گفت: ما از فقدان این عالم عالیقدر بسیار متاثر هستیم و امیدواریم شاگردان و فرزندان ایشان بتوانند جای خالی آن بزرگوار را پر کرده راه امام، انقلاب و مقام معظم رهبری را به خوبی ادامه دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha