پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
داعش

حوزه/ عدی سبحان یکی از اعضای ارشد گروهک داعش که پس از عملیات تروریستی یک ماه پیش در کرکوک بازداشت شده، اذعان کرد که اقداماتش هیچ ارتباط به دین نداشته و انگیزه اصلی اش مالی بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeasteye، یکی از اعضای ارشد گروهک تروریستی داعش اعتراف کرد که مشارکت  او در انجام عملیات تروریستی در کرکوک هیچ ارتباطی با دین نداشته و پول انگیزه اصلی‌اش بوده است.

عدی عباس سبحان، یکی از اعضای گروهک تروریستی داعش است که در حمله تروریستی مرگبار در شهر کرکوک که منجر به کشته شدن 80 تن و زخمی شدن عده زیادی شده بود، دست داشته است.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: من پیش از گرویدن به داعش در بهترین شرایط تنها ماهی 30 دلار درآمد داشتم، اما داعش به من پیشنهاد ماهی 150 دلار داد، من انگیزه مالی داشتم و اعمالم هیچ ارتباطی با دین نداشت. به علاوه اینکه من در مسجد به داعش نگرویدم بلکه آن‌ها در خیابان از ما سربازگیری می‌کردند.

وی در ادامه افزود: من از آغاز سال 2014، چند ماه قبل از اشغال موصل به استخدام داعش درآمدم. آن‌ها به ما گفتند که از خانواده‌های ما دفاع کرده و از شرف ما محافظت می‌کنند. من باید شکم مادر و 4 برادرم را سیر می‌کردم. در آن زمان مردم از اشغالگران آمریکایی و دولت عراق به خاطر فقر انزجار داشتند. سردمداران داعش هم این سرخوردگی‌ها را در میان جامعه دامن زده و در ظرف چند ماه، شروع به صحبت از عملیات انتحاری به نام جهاد و کشتن غیرمسلمانان و کفار به نام جنگ مقدس می‌کردند.

درحالی که تمامی مزدوران داعشی دستگیر شده در عراق با مجازات اعدام روبرو هستند، سبحان از جنایاتش ابراز پشیمانی کرده و مدعی می‌شود که پیش از این قصد ترک کردن این گروهک تروریستی را داشته، اما از ترس جانش این کار را نکرده است.

با این حال یکی از افسران کرد می‌گوید: مزدورانی چون سبحان، قاتلانی آموزش دیده، باتجربه و خطرناک هستند و همه آن‌ها پس از دستگیری داستان سرایی می‌کنند. آن‌ها همیشه توبه کرده و مدعی هستند که فریب خورده بوده‌اند، اما حقیقت چیز دیگری است.

 به گفته سازمان اطلاعات عراق، داعش حداقل 1500 مزدور در حویجه و روستاهای اطراف داشته‌ و حمله کنندگان به کرکوک از ساکنان این شهر بوده‌اند. از جمله این افراد  ابو اسلام الاعراقی بود که در 24 اکتبر همراه با 9 مزدور نظامی دیگر بازداشت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha