پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مجید حبیبیان - اقتصاددان

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی (ره) ، ایجاد فضای رقابت واقعی را لازمه تولید ملی با کیفیت در کشور دانست.

حجت الاسلام و المسلمین مجید حبیبیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: یک بخش بسیار مهم در اقتصاد مقاومتی فراهم سازی زمینه های تولید موفق و قوی در عرصه اقتصاد است که این کار نیازمند حمایت مسئولان و همت مضاعف تولیدکنندگان داخلی است.

وی همچنین با اشاره به این که تقویت تقاضا عنوان موتور محرکه اقتصاد در شرایط رکود است، افزود: البته باید توجه داشت که در بخش تولید نیز ظرفیت لازم برای پاسخ به افزایش تقاضا وجود داشته باشد تا به این طریق بتوان به رونق تولید اُمید داشت.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم با تاکید بر این که قبل از هر چیز مسئولان باید به اقتصاد مقاومتی باور داشته باشند، گفت: در کنار باورمندی به اصل ماجرا، باید شرایطی فراهم شود که سیاست های مربوط به اقتصاد مقاومتی به خوبی اجرایی گردد و از آن سو نظارت مطلوب نیز بر روند امور وجود داشته باشد.

وی همچنین با بیان این که در حال حاضر یکی از مشکلات جدی اقتصاد ایران، واسطه گری غیرمولد و در واقع سفته بازی غیرمفید است ، ابراز داشت: از این منظر تلاش برای حذف یا تحدید واسطه های غیرمولد ، حمایت محدود از صنایعی که مزیت نسبی یا استرتژیکی دارند و نیز اجتناب از تصدی دولت در اقتصاد و واگذاری آن به بخش خصوصی واقعی از جمله الزامات و بایسته هاست.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha