پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ازدواج

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر افزایش سن ازدواج و تاخیر در این امر به مرز هشدار آمیز و خطرناکی رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین پوریانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: آمارهای موجود در این باره و این که اعلام می شود در حال حاضر میلیون ها دختر و پسر ایرانی در سن ازدواج و یا فراتر از آن هستند ، باید مورد بررسی و تحلیل دقیق قرار گیرد و با نگاه کارشناسانه و آسیب شناسانه راهکارهای متناسب با آن مطرح و ارایه شود.

وی با اشاره به این که تاخیر در سن ازدواج نشانه ای است مبنی بر این که متاسفانه معضلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه افزایش یافته است، گفت: یکی از عواملی که باعث بروز و ظهور این مشکلات شده ، خود فضای مجازی است؛ البته ما باید از همین فضای مجازی فرصت سازی کرده و از آن برای مقابله با معضلات اجتماعی و فرهنگی استفاده مطلوبی کنیم.

عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم همچنین با تاکید بر این که به خصوص حوزویان باید با نگاه علمی و اجتماعی وارد مقولات نوین همچون فضای مجازی شده و به بررسی فرصت ها وتهدیدات آن بپردازند، افزود: در حال حاضر فضای مجازی نه فقط بر روی فرد و روحیات و خلق و خوی او بلکه بر فرهنگ عمومی جامعه تاثیر بسزایی گذاشته و لذا نخبگان حوزه و دانشگاه باید ابعاد و جوانب آن را مورد توجه و کار کارشناسی خود قرار دهند.

وی بیان داشت: گذشته از نگاه دقیق و علمی به عواملی همچون فضای مجازی که در ایجاد برخی معضلات اجتماعی موثر بوده ما باید در یک فرآیند هم افزایی ، دغدغه مندانه اولاً مباحث فرهنگی و اجتماعی را بشناسیم و بعد برایش متناسب با شرایط روز ، نسخه کاربردی ارایه دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha