جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعتراض جماعت اسلامی به قانون جدید مسلمان شدن در پاکستان

حوزه/ جماعت اسلامی در استان سند در پاکستان، مخالفت شدید خود را علیه تصویب قانون جدید پارلمانی درباره عدم اجازه گرویدن غیرمسلمانان زیر سن ۱۸ سال به اسلام اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از thefrontierpost، جماعت اسلامی در استان سند در پاکستان، مخالفت شدید خود را علیه تصویب قانون جدید پارلمانی درباره عدم اجازه گرویدن غیرمسلمانان زیر سن 18 سال به اسلام اعلام کرد.

«طارق الله صاحب زاده» رهبر گروه پارلمانی حزب «جماعت اسلامی» روز جمعه در مجلس گفت: پاکستان یک کشور اسلامی است و قوانین علیه قرآن و سنت تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش و مورد حمایت در این کشور نیستند. جلوگیری از جوانان و نوجوانان به گرویدن به اسلام مخالف با اصول اسلامی می‌باشد.

صاحب زاده با بیان اینکه هرگز از چنین قانونی حمایت نمی‌کند، بر اجازه دین اسلام به گرویدن افراد زیر سن قانونی به این دین تاکید کرده و گفت: در فضای کنونی دنیای مدرن که جوانان غیرمسلمان با استفاده از اینترنت به دین اسلام می‌گروند، چنین قانونی هیچ جایگاهی ندارد.

وی افزود: به علاوه چنین ممنوعیتی در هند و حتی در اروپا نیز وجود ندارد. ما هرچند از تمامی اقلیت‌ها در پاکستان حمایت کرده و به آن‌ها احترام می‌گذاریم، اما بعضی مسائل در ارتباط با دین ما وجود دارند که تحت هیچ شرایطی نباید با آن‌ها مخالفت کرد.

سید نوید قمر رهبر حزب مردم پاکستان نیز با محکوم کردن دولت بر ارائه این لایحه به مجلس گفت: دولت بحث و گفتگو درباره این قانون را مخفیانه انجام داده و ما را در تاریکی نگه داشت.

وی تاکید کرد که تصویب این قانون برای جلوگیری از گرویدن اجباری جوانان و نوجوانان غیرمسلمان زیر سن قانونی به دین اسلام در استان سند بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha